۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۶۱۱

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در نخستین جلسه آموزشی و اهدای احکام هیأت امنای 45 مسجد مشهد، مسجد را بالاترین معیار و محک مؤمن دانست.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، حجت الاسلامحسین حائری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در این جلسهگفت: مقوله مسجد در فرهنگ دینی ما جزء کامل ترین و مهم‌ترین مقوله هایفرهنگی و عبادیست، به مقدار زیادی در قرآن، سیره پیامبر در کلمات ائمه(ع) راجع به مسجد، ساخت مسجد، خدمت به مسجد، حضور در مسجد، کمتر مقوله ای پیدامی شود که به اندازه مسجد حرف داشته باشد.
مسجد ، بالاترین معیار محک مؤمن است
وی افزود :  در کلام نورانی از امام صادق(ع( آمده است: بالاترین معیار و محک مؤمن، مسجد تعریف شده است، مسجد خود محکمی زند که آیا انسان مؤمن است یا خیر؟ یعنی زبان او با قلب او در دین دارییکی است یا منافق است، حضرت می فرمایند: مؤمن وقتی بهمسجد می آید مانند ماهی است که درون آب رهایش می کنند، هیچ وقت ماهی از آبخسته نمی شود و تلاش نمی کند از آب بیرون بیاید و تمام زندگیش در آب است. مؤمن مسجد را خانه اول خود می داند و خانه خویس را خانه دوم خود نه بالعکس.
حجت الاسلام حائری در ادامه با اشاره به جمله چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و متاسفانه به غلط در جامعه رایج شده است، افزود: این اظهار نظرنشات گرفته از روحیه غلط و دنیا طلبی و بی اعتنایی به آخرت و فرهنگ دینیاست.
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: جامعه ما نسبت بهمسجد نمره قبولی را ندارد و در این بین بازار کمترین نمره رابه خود اختصاصداده چرا که هنگام نماز باید تمام بازار تعطیل شود که متاسفانه اینطورنیست.
 
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: شیعیان ما را اول اذان امتحان کنید، اگر شیعیان ما در مسجد باشند،شیعیان واقعی ما هستند ولی اگر در مسجد حضور ندارند، هر چند شعار دهند ولیاز ما نیستند، گفت: بخش دیگر این مسأله به دست اندر کاران مسجد برمی گردد که چقدر مسجد را برای نمازگراران و مردم آماده می کنند.

حجت الاسلام حائری یاد آور شد: ائمه جماعات و هیات امناء باید دنبال راهکارهای جذب مردم ، بخصوص جوانان باشند.
 
وی گفت : هیات امناء باید امین مسجد بوده و مسجد را باید به پایگاه فرهنگی تبدیل کنند و برای مسجد وقت بگذارند، در غیر اینصورت میدان را برای دیگرانباز کنند و اینکه مسوولیتی داشته و نتوانند آن را انجام دهد کار اشتباهیاست.
 
وی در ادامه به راهکارهای کسب درآمد برای مسجد اشاره کرد و پیدا کردن راهکارهای کسب درآمد برای مسجد را یک هنر دانست.
 
گفتنی است نخستین جلسه آموزشی و اهداء احکام هیات امناء 45 مسجد مشهد مقدس پنجم شهریورماه با حضور 150نفر از اعضاء هیات امناء و ائمه جماعات در مسجد العلی مشهد برگزار و در آن احکام هیات امناء این مساجد به آنان اهداء شد.
 
کارگاه آداب همسرداری در مدرسه اسلام شناسی برگزار می شود
خانم اصلی، مسوول واحد طلاب آزاد مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) از برگزاری کارگاه آداب همسرداری ویژه طلاب آزاد این مدرسه خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح آگاهی زندگی مشترک برای طلاب است.
 
وی افزود: این کارگاه  در خصوص اخلاق و رفتار در زندگی مشترک و مدیریت بحران و بهداشت روابط همسران زیر نظر خانم متشکر حسینی برگزار خواهد شد.
 
مسوول واحد طلاب آزاد مدرسه علمیه اسلام شناسی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این کارگاه می توانند تا پایان شهریور ماه جهت ثبت نام به محل این مدرسه واقع در چهارراه لشگر امام خمینی 48مراجعه و یا با شماره 05118548688 تماس بگیرند.
همچنین خانم نظری، مسئول واحد آموزش طلاب آزاد در مدرسه علمیه اسلام شناسی از پذیرش طلاب آزاد در این مدرسه از اول شهریور ماه خبر داد.
 وی ادامه داد: داشتن مدرک دیپلم و قبولی در مصاحبه حضوری بدون محدودیت سنی از شرایط ثبت نام در این دوره ها است./930/د102/س
ارسال نظرات