۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۶۱۶
در سالروز تخریب قبور بقیع؛

تعدادی از زائران شیعه در مدینه منوره بازداشت شدند

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از زائران شیعه عربستان که در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در مسجد النبی حضور داشته و به دعا و صلوات مشغول بودند از سوی نیروهای امر به معروف و نهی از منکر با ضرب و شتم و بازداشت مواجه شدند.
بازداشت زائران شيعه توسط هيأت امر به معروف و نهي از منکر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهرین نت، نیروهای هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی که به خشونت علیه شهروندان خصوصا شیعیان شهرت دارند، تعدادی از جوانان شیعه را در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) به دلیل دعا و صلوات در مسجد النبی (ص) بازداشت کردند.

 

تعدادی از جوانان شیعه عربستان که به دعا و صلوات بر پیامبر (ص) مشغول بودند با برخورد بسیار بد نیروهای هیأت امر به معروف و نهی از منکر مواجه شده و توسط نیروهای پلیس این کشور بازداشت شدند.

 

نیروهای این هیأت همچنین به ضرب و شتم شدید زائران شیعه ای که تعدادی از بانوان نیز در میان آنان حضور داشتند، پرداخته و سه تن از بانوان نیز توسط پلیس بازداشت شدند.

 

مقامات عربستانی صدای بلند زائران شیعه را عامل بازداشت آنها خواندند، اما زائران تاکید کردند که تنها به دلیل این که در صحن مسجد النبی (ع) صلوات فرستاده اند با ضرب و شتم و فحاشی از سوی نیروهای امنیتی مواجه شدند.

 

 ضرب و شتم و فحاشی به زائران شیعه در مناسبت های مذهبی خصوصا سالروز تخریب ائمه بقیع (ع) در مدینه منوره امر جدید و عجیبی به شمار نمی آید و ماموران هیأت امر به معروف و نهی از منکر همواره به آزار و اذیت شیعیان می پردازند.

 

برخورد بسیار زننده با زائران شیعه در عربستان در حالی ادامه می یابد که پادشاه این کشور پیشنهاد تاسیس مرکز گفت‎وگو میان مذاهب اسلامی را در پایتخت این کشور خواستار شده بود.

 

این پیشنهاد با واکنش برخی از علما و جریان های اسلامی مواجه شد و بسیاری از علما اعتقاد دارند عربستانی که خود به مرکزی برای ضربه زدن به وحدت اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان مبدل شده است نمی تواند ادعای وحدت و گفت وگو داشته باشد./980/ب902/ک

ارسال نظرات