۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۶۵۴

عناوین اخبار کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات روحانیون سلماس، برگزاری شورای اداری اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، آغاز نام‌نویسی مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، شرکت 500 نفر در دوره‌های قرآن‌آموزی میاندوآب و ضرورت مرمت یک سوم مساجد مهاباد از‌ اخبار کوتاه استان آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جلسه بررسی مسائل و مشکلات روحانیون سلماس با حضور علی اکبر آقاییف نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، سید محمد موسوی، امام جمعه، حجت الاسلام مصطفی محمدلو، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از روحانیون در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
تشکیل ماهانه جلسه، انتخاب هیأت امنای مساجد از سوی مردم محله با نظارت مستقیم روحانی آن مسجد، صدور حکم تبلیغ برای مبلغان و درج فعالیت های تبلیغی در پرونده های این افراد، افتتاح حساب بانکی مشترک بنام مسجد و بوسیله دو نفر از اعضای هئیت امناء مساجد و عضویت اعضای هیأت امنای مساجد در اداره تبلیغات اسلامی از جمله مصوبات این جلسه بود که حاضرین پس از ارائه نظرات و پیشنهادات در مورد آنها به تجمیع رسیدند.
برگزاری چهارمین شورای اداری اوقاف آذربایجان غربی
چهارمین جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان با حضور حجت الاسلام علی مصائبی و روسای ادارات و مدیران ستادی در محل اداره کل برگزار شد.
حجت الاسلام علی مصائبی در این جلسه بر نهایی کردن موضوع بانک جامع اطلاعات سامانه تاکید کرد و گفت: مسوولان باید اطلاعات را اعم از پایه، نیات، اسکن اسناد وقفی و اجارات را در سامانه وارد کنند تا اطلاعات به صورت جامع برای ارائه در همایش مشهد آماده شود.
وی به طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ادارات شهرستانها نسبت به ثبت آمار متقاضیان برابر سهمیه های تعیین شده اقدام کنند.
اعلام و ارسال دقیق مطالبات ادارات از نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و ... برابر فرمهای ارسالی و شناسه ها حداکثر تا ده روز آینده از جمله مباحث مورد تاکید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بود.
آغاز نام‌نویسی مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن در ارومیه
آیت محمدی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه  در این رابطه گفت: ثبت نام مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم و همچنین پنجمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم شروع شده و 25 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: مسابقات مذکور در دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهرستان ارومیه برگزار می شود.
محمدی اعلام کرد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ارومیه واقع در شیخ تپه، اول زیرگذر والفجر، طبقه فوقانی مسجد نرگس خاتون مراجعه و یا با شماره تلفن های 3880513 و 3880514 تماس بگیرند.
شرکت 500 نفر در دوره های قرآن آموزی میاندوآب
حجت الاسلام حسین اعتمادی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب با اشاره به برگزاری دوره های قرآن اموزی در رشته های حفظ، تجوید، روخوانی و مفاهیم اظهار کرد: دوره های قرآنی در بقعه نظرگاه حضرت عباس و چهارده مسجد محوری شهر برگزار می شود.
 وی گفت: از مجموع 500 نفر شرکت کننده در این دوره ها 300 نفر در کلاس های حفظ قرآن ثبت نام کرده اند.
به گفته حجت الاسلام اعتمادی، نیمه دوم شهریور ماه امتحان میان دوره ای و پایان همین ماه امتحان پایان دوره از متقاضیان گرفته می شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب اظهار کرد: همزمان با این دوره های قرآنی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نیز برگزار می شود.
نیاز یک سوم مساجد مهاباد به مرمت و بازسازی
یوسف قادری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد اظهار کرد: در حال حاضر یک سوم مساجد شهرستان نیازمند مرمت و بازسازی است.
وی تصریح کرد: با توجه به قدمت موقوفات مهاباد بیشتر موقوفات شهرستان به تعمیر و مرمت نیاز دارند.
به گفته سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد، مرمت دو باب از موقوفات شهرستان آغاز شده است که مرحله سفت کاری و اسکلت بندی آنها رو به اتمام است.
 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد  موقوفات حاج سید حسن و خانگاه نهریه را از جمله این موقوفات اعلام و خاطرنشان کرد: هزینه مرمت و بازسازی هر کدام از این موقوفات دو میلیارد ریال برآورد شده است.
قادری ابراز امیدواری کرد: مرمت این دو موقوفه تا پایان سال به اتمام برسد.
وی در پایان در از ثبت نام 250 نفر برای شرکت در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: متقاضیان مدارک خود را تحویل داده اند و اطلاعات آنها در حال ورود به سامانه است./936/د101/س
 
ارسال نظرات