۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۷۰۰
معاون بین الملل حوزه:

دولت‌های اسلامی همسو با استکبار شریک جرم رژیم صهیونیستی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: تمام دولت‌هایی که امروز در تضعیف و سقوط حکومت بشار اسد و گسترش جنایات اسرائیل غاصب در منطقه تلاش می‌کنند، بدانند اگر روزی رژیم صهیونیستی بدون مانع وارد سرزمین‌های اسلامی شود شریک جرم در جنایات آنها خواهند بود.
حجت الاسلام حسن زماني
 
حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین تحولات سوریه پرداخت و گفت: حکومت سوریه گرچه حکومتی صد در صد اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه نیست اما در میان دیگر حکومت‌های اسلامی منطقه جزو بهترین‌ها است.
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه مهم ترین ویژگی حکومت سوریه را مقاومت در برابر استکبار جهانی توصیف کرد و ابراز داشت: حکومت سوریه در طول این سی سال پایگاه اصلی مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و حامی مقاومت حزب الله، فلسطین و کشورهای بیدار منطقه است.
حجت‌الاسلام زمانی کمک‌های سوریه به ایران را یاد آور شد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حضور خود در خاورمیانه بویژه حضور در لبنان و تقویت مقاومت و عقب نشاندن اسرائیل غاصب پشتیبانی فراوانی را از حکومت سوریه شاهد بوده است.
وی همسویی و ترس از خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی را از دلایل کمک و سکوت دولت‌های اسلامی در مواجهه با استکبار جهانی برشمرد و گفت: سوریه تنها کشوری است که با تمام توان در برابر توطئه‌های استکبار جهانی ایستاده و تسلیم خواسته‌‌های آنها نشده است.
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه بر ضرورت حمایت از دولت سوریه تأکید کرد و افزود: سوریه پایگاه مقاومت است و اگر دولت بشار اسد سرنگون شود، به تضعیف مقاومت در منطقه می‌انجامد و حکومتی مبتنی بر روحیه سازش با رژیم صهیونیستی بوجود خواهد آمد.
حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: تمام دولت‌هایی که امروز در راستای تضعیف و سقوط حکومت بشار اسد و گسترش جنایات اسرائیل غاصب در منطقه تلاش می‌کنند، بدانند اگر رژیم صهیونیستی بدون مانع وارد سرزمین‌های اسلامی شود شریک جرم در جنایات آنها خواهند بود.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر این‌که در طریق هدایت از قلت اهل هراسان نباشید، اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دولت‌های منطقه به دلیل ترس از استکبار خود را کنار کشیده، ایران تنها کشوری است که شجاعانه در این مقطع حساس زمانی از این نقطه مقاومت حمایت کرده و تبعیت خود را از فرموده امام علی(ع) نشان می‌دهد.
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه از موضع قاطع رییس جمهور ایران در اجلاس مکه نسبت به سوریه و کشورهای مظلوم منطقه قدردانی کرد و ابراز داشت: در کنفرانسی که ترس و زبونی از استکبار بر اعضا حاکم است، رییس جمهور ایران تنها رییس جمهوری است که با تمام قوت و شجاعت مواضع انقلابی ما را اعلام کرده و از حکومت سوریه دفاع می‌کند.
وی کمک رسانی به مقاومت سوریه را سبب جلوگیری از پیشرفت رژیم غاصب اسرائیل دانست و با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در این عرصه، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدون هیچ محدودیتی به طور آشکار و رسمی به آشوب در منطقه کمک می‌کنند، اما اگر ایران به مقاومت ملت‌ها کمک کند آن را مداخله نظامی می‌دانند./927/ت302/ج
ارسال نظرات