۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۷۰۱
وزیر امور خارجه سوریه:

آمریکا بازیگردان خشونت در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه سوریه، آمریکا را بازیگردان اصلی خشونت و آشوب در سوریه خواند و دیگران را ابزاری جهت انجام برنامه های آمریکا توصیف کرد.
وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از القدس العربی، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در گفت وگو با روزنامه ایندیپندنت، آمریکا را بازیگردان اصلی خشونت و آشوب علیه نظام بشار در اسد توصیف کرد.

 

وی گفت: اعتقاد داریم آمریکا بازیگردان اصلی خشونت و آشوب علیه نظام بشار اسد در سوریه است و دیگران به عنوان ابراز عمل می کنند.

 

ولید المعلم افزود: آمریکایی ها از سوریه به عنوان ابزاری جهت کاهش قدرت و تسلط ایران در منطقه استفاده می کنند و با بزرگ نمایی توان هسته ای تهران به فروش گسترده سلاح به کشورهای عربی پرداختند.

 

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به این که آمریکا اعتقاد دارند گذرگاه ایران از سوریه می گذرد، تصریح کرد: فرستادگان غرب در ابتدای این بحران به ما ابلاغ کردند که روابط میان ایران و سوریه، سوریه و حزب الله و سوریه و حماس از عناصر اساسی پشت پرده این بحران است.

 

وی ادامه داد: هیچ کس به ما نمی گوید که چرا سوریه نباید با ایران رابطه داشته باشد در حالی که اغلب کشورهای عربی با این کشور رابطه بسیار عمیقی دارند.

 

المعلم تاکید کرد: ایالت متحده آمریکا از حمله نظامی مخالفان حمایت می کند و تجهیزات نظامی و ارتباطاتی را به آنان می فرستد، این امر به معنای حمایت از تروریسم است.

 

وزیر امور خارجه سوریه درباره احتمال استفاده دولت از سلاح شیمیایی علیه مردم، اظهار داشت: برخی چنین وانمود می کنند که نظام درصدد استفاده از سلاح شیمیایی علیه ملت است و هراسی را در این زمینه به راه انداخته اند، حمایت از شهروندان وظیفه و مسؤولیت دولت به شمار می آید./980/ب902/ک

ارسال نظرات