۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۷۰۷
نماینده مجلس خبرگان:

غیرمتعهدها اجازه ندهند جهان عرصه تاخت و تاز عده‌ای زورگو شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ریاست ایران اسلامی بر جنبش غیر متعهد ها را فرصتی برای تقویت صلح بین المللی و مبارزه با امپریالیسم دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید از این فرصت به دست آمده در جهت اثبات حقانیت انقلاب اسلامی بهره گیرد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به میزبانی کشورمان از شانزدهمین اجلاسیه جنبش غیر متعهدها در تهران، گفت: تشکیل این اجلاس و حضور نمایندگان و سران بیش از یکصد کشور در جمهوری اسلامی ایران، سیلی محکمی بر چهره استکبار خواهد بود.


وی افزود: در شرایطی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای متجاوز و جهان خوار همه توان و تلاش خود و عوامل و ایادی خود را بکار گرفته است تا جمهوری اسلامی ایران را منزوی سازد و با قطعنامه های تحریم، ملت بزرگ ایران را در تنگنا و محاصره قرار دهد، برگزاری این اجلاس از اهمیت خاصی برخوردار است.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد فرصت مغتنمی برای تغییر مناسبات جهانی است، ادامه داد:  این جنبش باید نقش واقعی خود را در رفع تبعیض ها و ایجاد مناسبات عادلانه میان همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه عملیاتی کند.


امام جمعه قائمشهر با بیان این که متأسفانه امروز برخی کشورهای زورگو و مستبد نظیر آمریکا تلاش می کنند دنیا را زیر سیطره خود قرار دهند، افزود: امروز دیگر شرایط جهانی تغییر یافته و کشورهای کوچک راه و مسیر توسعه و پیشرفت را یافته اند و نیازی به دخالت های سلطه گران در امور داخلی خود ندارند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که جنبش عدم تعهد باید بر رسالت حقیقی خود که همان دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورهای عضو و برابری و امتیازهای متقابل و همزیستی مسالمت آمیز کشورماه در کنار یکدیگر است دفاع کند، گفت: کشورهای عضو این جنبش که بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل را تشکیل می دهند نباید اجازه دهند جهان به عرصه تاخت و تاز چند کشور خود رأی و مستبد تبدیل شود.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی آغاز ریاست ایران اسلامی بر جنبش غیر متعهد ها را فرصتی برای تقویت صلح بین المللی و مبارزه با امپریالیسم دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید از این فرصت به دست آمده در جهت اثبات حقانیت انقلاب اسلامی بهره گیرد.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جنبش نم باید تلاش کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد استکبار و استعمار در عرصه جهانی نباشیم،
بر ایفای نقش واقعی جنبش غیرمتعهد ها در خلع سلاح رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: 120 کشور عضو این مجموعه بین المللی باید از توان و قدرت خود در جهت خلع سلاح این رژیم جعلی استفاده کنند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری وحدت و همدلی میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را ضروری دانست و ادامه داد: تحقق همه شعارهای مورد نظر این جنبش و قطع ید کشورهای مستبد و زورگوی عالم از سیطره عالم نیازمند وحدت رویه کشورهای عضو است.


حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که کشورهای عضو این جنبش باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت همگرایی بین خود بهره گیرند، خاطرنشان کرد: اشتراک های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجود میان این کشورها زمینه را برای تقویت روابط میان آنها فراهم کرده است./950/پ202/ج

ارسال نظرات