۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۷۳۵

دیدارهای صالحی با همتایان غنایی، بنینی و مغولی

خبرگزاری رسا ـ وزیران خارجه غنا، بنین، مغولستان و وزیر مشاور در امور خارجی امارات در حاشیه نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهدها در تهران با علی‌اکبر صالحی، وزیر امورخارجه کشورمان به طور جداگانه دیدار کردند.
علي اكبر صالحي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر امور خارجه غنا در دیدار با صالحی ضمن تشکر از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس عدم تعهد، این اجلاس را فرصتی برای طرح موضوعات مهم و منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و از ابراز هم‌دردی مقامات کشورمان به دلیل درگذشت رییس‌جمهور غنا قدردانی کرد.
همچنین وزیر امور خارجه بنین که کشورش ریاست اتحادیه آفریقا را به عهده دارد، از نقش مهم ایران در برگزاری اجلاس نم تقدیر و تشکر نمود و خواهان توسعه و گسترش روابط دو کشور شد.
از سوی دیگر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از حضور بنین در این اجلاس، روابط با آفریقا را برای ایران با اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد تشکیل کمیسیون اقتصادی دو کشور در آینده به توسعه روابط کمک کند.
وی در دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان، ظرفیت‌های دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از توسعه روابط و ایجاد ارتباط میان مردم دو کشور استقبال کرد.
وزیر خارجه ایران تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی در جهت گسترش روابط دو کشور خواند.
وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، نشست تهران را حرکتی مهم و فرصتی برای رایزنی درباره مسائل مهم منطقه خواند و اظهار امیدواری کرد با تشریک مساعی و وحدت نظر تصمیمات خوبی اتخاذ شود.
در پایان، صالحی اجلاس عدم تعهد را تجلی همکاری و خرد جمعی در طرح موضوعات و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دانست. /924/د102/ج
ارسال نظرات