۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۷۳۶
مهمانپرست:

عدم تعهد مقابل هر گونه فتنه در منطقه می‌ایستد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد با اشاره به نقش و جایگاه جنبش عدم تعهد در منطقه اظهار داشت: بدون شک این جنبش مقابل هر گونه فتنه در منطقه ایستادگی می کند.
رامين مهمان پرست سخنگوي  وزرات امور خارجه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رامین مهمانپرست سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد درباره مطرح شدن موضوع بیداری اسلامی در حاشیه این اجلاس و در کمیسیون‌های جنبش عدم تعهد گفت: در منطقه تحولات جدی ایجاد شده است و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که باید خود برای کشورهای شان تصمیم گیری کنند چرا که دیگر نمی‌خواهند کشورهای قدرتمند به جای آنها تصمیم بگیرند.
وی در ادامه با بیان اینکه جنبش عدم تعهد مقابل هر گونه فتنه در منطقه می‌ایستد افزود: با ظرفیتی که در جنبش عدم تعهد وجود دارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این جنبش مقابل هرگونه فتنه در منطقه می‌ایستد چرا که بر این باور است باید منطقه‌ای عاری از هرگونه ظلم محقق شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در جلسه کارشناسان ارشد مباحث خوبی مطرح شد و اعضا آزادانه در تمامی مباحث شرکت کردند و نشست امروز وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد نیز با حضور اکثر وزرا برگزار شد و تا به الان نشست خوبی را داشتیم.
مهمانپرست در ادامه با بیان اینکه اکثر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این نشست شرکت کرده‌ اند افزود: تا دیروز اطلاعاتی که به دست آوردم 141 هیات وارد تهران شده‌اند و تقریباً تمامی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این نشست شرکت کرده‌اند و امیدواریم با ظرفیتی که در این جنبش وجود دارد و با توجه به واگذاری ریاست این جنبش به ایران شاهد ارتقای آرمان‌های جنبش عدم تعهد باشیم./924/د102/ج
ارسال نظرات