۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۷۵۹
با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه؛

رییس جدید پژوهشگاه تحقیقات اسلامی سپاه معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رییس سابق و جدید پژوهشگاه تحقیقات اسلامی سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) و جمعی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید پژوهشگاه تحقیقات اسلامی سپاه پاسداران در سالن اجتماعات این مرکز در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی، رییس سابق پژوهشگاه تحقیقات اسلامی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های حال حاضر این مرکز، انتشار مجلات و نشریات مفید و به موقع است.

وی افزود: درباره جذب پژوهشگر نیز اقدامات اساسی صورت گرفته و تاکنون 28 نفر جذب شده‌اند که 9 نفر از آن‌ها در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به چالش‌های فکری در سده‌های اخیر گفت: نحله‌های فکری زیادی به ویژه در 100 سال اخیر به وجود آمده‌اند که ناشی از جریان‌های اجتماعی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی هستند.

وی با بیان اینکه برخی عقیده دارند مشروعیت نظام و همه مسائل در حکومت دینی از رای مردمی نشأت می‌گیرند، عنوان داشت: این یک انحراف است و قراردادهای اجتماعی نمی‌تواند منشأ عمل ما باشد.

سعیدی پژوهشکده تحقیقات اسلامی را دارای وضعیت خوبی در شرایط کنونی دانست و افزود: گستره کار این مرکز توسعه یافته و وظیفه پوشش دیگر نیروهای مسلح نیز بر عهده آن گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میر محمدی رییس جدید پژوهشگاه تحقیقات اسلامی سپاه نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: تبیین و تعریف جدید از علوم انسانی اهمیت فراوانی دارد ضمن اینکه آنچه مورد نیاز کشور و جهان اسلام محسوب می‌شود علوم انسانی مبتنی بر علوم الهی است.

میر محمدی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی حاکم بر سپاه باید مبتنی بر مسائل معرفتی باشد، عنوان داشت: هنوز در دانشگاه‌های ما اصول روابط بین‌المللی غربی تدریس می‌شود اما باید تلاش کنیم تا اصول روابط بین‌المللی اسلامی را تدوین کنیم و این امر جزو وظایف و رسالت‌های ما محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم، لوح و هدایایی به حجت‌الاسلام میر محمدی به پاس زحمات وی در سمت ریاست پژوهشگاه تحقیقات اسلامی سپاه اهدا و از تلاش‌های او طی این مدت تقدیر شد./919/د102/ن

 

ارسال نظرات