۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۷۷۷

مراسم بزرگداشت همشیره آیت الله یزدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز در گذشت همشیره آیت الله یزدی با حضور طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم عصر امروز در قم برگزار شد.
آيت الله محمد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت همشیره آیت الله حاج شیخ محمد یزدی و مادر شهید والامقام سعید زارعی عصر امروز در قم برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم افزون‌ بر آیت الله یزدی، آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم، استاندار قم، طلاب و فضلای حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم همراه بود.

شایان ذکر است، در این مراسم حجت‌الاسلام شهامتی، آن مرحوم را مادر ایمانی و تربیت یافته در خانه ایمانی معرفی کرد و گفت: به فرموده روایت «فرزند صالح گلی از گل های بهشت است» و آن مرحوم در تربیت فرزندان خود تلاش‌های بی‌وفقه‌ای داشت که نتیجه آن تقدیم فرزند خود در راه انقلاب بود.

وی ادامه داد: والدین واسطه فیض، رحمت خدا و ارتزاق افراد هستند و توجه به جایگاه آن‌ها در زمان حیات و ممات واجب است. در روایت وارد شده «اگر حاجت بزرگی دارید به دیدار پدر و مادر خود بروید و اگر فوت کرده اند بر سر مزارشان رفته و دعا کنید».

این استاد حوزه بد اخلاقی و بد رفتاری با والدین را سبب برآورده نشدن حاجات خواند و گفت: قدر و منزلت والدین نزد خداوند متعال بسیار با اهمیت است. در روایت آمده فردی به محضر امام(ع) آمد، گفت: مادرم را بر دوشم گذاشتم و به زیارت خانه خدا بردم آیا حقش را ادا کرده ام، امام فرمود: «حتی حق یک شبش را ادا نکرده ای».

حجت‌الاسلام شهامتی بهترین راه شناخت جایگاه والدین را خواندن دعای 24 صحیفه سجادیه دانست و خاطرنشان کرد: عقل مادی و معنوی از درک اوج مقام و جایگاه والدین محروم است و به فرموده امام سجاد(ع) در این دعا تنها راه درک جایگاه والدین اعطای فهم و درک از سوی خداوند متعال به فرد است.

وی افزود: اگر تمام کتاب‌های شرق و غرب را جمع کنیم نمی‌توانند حریم خانواده و جایگاه والدین را مانند این دعای امام سجاد(ع) معرفی کنند.

مدرس حوزه یاد خدا، ترس از مرگ و روز حساب را سبب تحول زندگی اجتماعی، خانوادگی و حل شدن مسائل بزرگ زندگی برشمرد و ابراز داشت: این مراسم‌ها باید به مجلس عبرت و تحول برای فرد باشد و از سوی اهل بیت توصیه شده در مراسم تشییع جنازه شرکت کنید.

وی افزود: شرکت در این مراسم‌ها یاد مرگ و روز حساب را در دل انسان زنده می کند و سبب رفع بی‌انصافی برخی افراد در بازار و کم‌ فروشی خواهد شد./993/پ202/ع

ارسال نظرات