۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۷۷۹
رییس سازمان بازرسی کشور:

میزبانی اجلاس عدم تعهد نشانه تاثیرگذاری منطقه‌ای و بین المللی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در کشورمان را نشانه تاثیرگذاری منطقه ای و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.
پورمحمدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در دیدار امام جمعه و جمعی از فعالان حوزوی و سیاسی آمل در مسجد علامه حسن زاده آملی این شهرستان، با بیان این که برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران یک رویداد بزرگ سیاسی در کشور است، گفت: تاکنون این جنبش توانسته است نقش خوب و مؤثری را در تحولات جهانی دوره معاصر داشته باشد و کشورهایی که نمی خواستند تن به سیطره ابرقدرت ها دهند جنبش عدم تعهد را پایه گذاری کردند.

 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی و با شعار نه شرقی نه غربی به جنبش ملحق شد، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجلاسی در تهران از جایگاه و امتیازی ارزنده ای برخوردار است که باید بهره برداری مناسب از آن صورت گیرد.

 

حجت الاسلام پور محمدی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در بعد دیپلماسی مردمی و دیپلماسی رسمی موفق و تاثیرگذار بوده است، یادآور شد: ایران اسلامی امروز در بین بسیاری از کشورها از جایگاه و تاثیر بالایی برخوردار است و همین امر نیز به عنوان اصلی ترین دغدغه جبهه استکبار تبدیل شده است.

 

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که بخش عمده بیداری اسلامی به دلیل جاذبه انقلاب، ملت، امام و رهبری در کشورها بوده است، خاطرنشان کرد: این جاذبه به ملت ها نشان داد که می توان با نام اسلام حرکت  کرد و دین را در متن و همه ابعاد زندگی خود قرار داد.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام می تواند هماوردی با تمدن ها و کشورهای دیگر داشته باشد، یادآورشد: نهضت بیداری اسلامی به برکت این پیام هایی است که نه در شعار بلکه در میدان رزم و با خون فرزندان این ملت و در سازندگی با دست نخبگان و مدیران شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام پور محمدی با تاکید بر این که مدعیان حقوق بشر خود اولین مراکز هسته ای را ایجاد کرده اند و از تولیدات شیمیایی ما در این عرصه بسیار مجهز تر هستند، گفت: آنان از پشتوانه پیام اسلام می ترسند ولی امروز زندگی اسلامی به بستری برای توسعه علم و فناوری تبدیل شده است و آن هم در شرایط تحریم و فشارهای مختلفی که از سوی دشمنان وارد می شود.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که ایران اسلامی در عرصه های مختلف علم و فناوری توسعه ای فزاینده داشته است، خاطرنشان کرد: این پیشرفت ها در پناه و هدایت اسلام است که می تواند این قدر تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به این که همه پیشرفت ها در سایه پیروی و استعانت از فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است، یادآور شد: بصیرت و آگاهی امروز جامعه ما به سبب ارزش های والای دینی است که باید در راستای ترویج آن تلاشی ارزنده صورت گیرد.

 

حجت الاسلام پور محمدی با بیان این که جمهوری اسلامی در دیپلماسی رسمی نیز موفق بوده است، خاطرنشان کرد: در این راستا می توان به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و تاثیر گذاری بالای کشورمان در مناسبات منطقه ای و جهانی اشاره کرد.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که انقلاب اسلامی راه سختی را از آغاز تا امروز پیموده است که یکی از آنها حماسه اسلامی مردم آمل در سال 60 و در برابر منافقان است، گفت: ایران اسلامی با وجود تحریم ها و فشار های مختلف توانسته است به جایگاه والا و ارزنده ای در سطوح مختلف دست یابد.

 

وی به تاثیرگذاری بالای ایران اسلامی در سطح مناسبات و برنامه های جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین موضوعات مهم کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا به مواضع آنان در قبال ایران بستگی دارد و جامعه آمریکا نمی تواند از تأثیر ایران خود را خارج بداند که این نشان دهنده قدرت ارزنده جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که ایران به همه کشورها فهماند که قدرت والایی در دفاع از هم پیمانان خود دارد، گفت: کشور سوریه به دلیل در خط مقدم بودن مقاومت و هم پیمانی با ایران مورد هجوم و حمله تمام عیار کشورهای مختلف قرار گرفت ولی با همه قدرت ایستادگی کرده و نقشه های آنان را خنثی کرده است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که در عرصه داخلی توفیقات ارزنده ای نصیب کشور ایران شد، گفت: حجم کارهای انجام شده بسیار بالا بوده است ولی باید نسبت به حل مشکلات جامعه اقدامات موثر و شایسته ای صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این که اهرم وحدت در جامعه رهبری است، خاطرنشان کرد: تحریم های مختلف دشمن نه به خاطر ضعف بلکه نشان از قوت ما است که باید در رشد و توسعه کشورمان با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری به جایگاه هایی بالاتر دست یابیم.

 

حجت الاسلام پور محمدی با تاکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم، یادآور شد: حبل الله در جامعه یک ترجمان واقعی می خواهد و آن هم مقام معظم رهبری است که همراهی با ایشان محور وحدت جامعه خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که مدیران وظیفه دارند دغدغه های مردم را کاهش دهند و امیدواری را در آنان ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید تلاش صادقانه را از مسؤولان ببینند و هرچه مدیران صالحانه کار کنند مردم هم برای حاکمیت عدل در جامعه تلاش خواهند کرد.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که پیام و تفکر کشور ما در مقابل دشمنان باید یکی باشد، گفت: روحانیان می توانند در وحدت افزایی جامعه نقش مؤثر و پر اهمیتی را ایفا کنند.

 

وی گفت: روحانیت باید نقشی ارزنده در اجرای دین خدا در جامعه داشته باشند و مردم را به سمت تعالیم و معارف والای دین مبین اسلام سوق دهند.

 

حجت الاسلام پور محمدی دینداری را رکن تمام امور کشور دانست و خاطرنشان کرد: توجه به دین باید در جامعه از نقش ارزنده ای برخوردار باشد و دلیلش این است که همه عظمت و تاثیرگذاری ما درسطوح منطقه ای و جهانی به دلیل اجرای دین خدا در کشورمان است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این که خط ارتباط مردم با رهبری به دست روحانیت است، خاطرنشان کرد: اگر ارتباط مردم با رهبری خالصانه و با حس اعتماد و اطمینان به وجود آید وحدت جامعه محقق خواهد شد.

 

وی با بیان این که در رأس و قاعده هرم روحانیان قرار دارند، یادآور شد: این انقلاب به دلیل پیشتازی روحانیت شکل گرفته است و به طور کلی پایه ثبات کشور نیز رهبری، مردم و روحانیت هستند./950/پ201/ج

ارسال نظرات