۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۶۷۸۹
وزیر امور خارجه:

جهان در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی نیازمند تحول است

خبرگزاری رسا ـ رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: بر اساس جمع‌بندی‌های نشست وزیران امور خارجه، به این نتیجه رسیدیم که جهان باید در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی دستخوش تغییر شود.
علي اكبر صالحي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه پایانی نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این جنبش فردا بعدازظهر انجام و جمع‌بندی این نشست صورت خواهد گرفت و نظرات ارائه شده راهنمایی برای آینده فعالیت‌های جنبش خواهد بود. 
او ادامه داد: از جمع‌بندی این نظرات در می‌یابیم که این جنبش علاقه‌مند است به چه سمت و سویی برود و با استخراج اساس صحبت‌های انجام شده سعی می‌کنیم نقشه‌ی راهی را تنظیم کنیم تا در اسناد بعدی بتوانیم بخش عمده‌ای از آن را منعکس کنیم. 
صالحی با اشاره به بحث تروریسم بین‌المللی، تصریح کرد: آغازگر تروریسم بین‌المللی و این رفتار غیرانسانی، رژیم صهیونیستی است که هم‌چنان به این رفتار ادامه می‌دهد. شهدای مظلوم ما شاهدی بر این امر هستند. 
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: تمامی کشورهای عضو مساله تروریسم را مورد توجه قرار داده و آن را محکوم می‌کنند؛ به‌خصوص مساله تروریسم دولتی را که رژیم صهیونیستی بینانگذارش بوده است.
وی با اشاره به این که مساله فلسطین، سوریه، اقتصاد جهانی و اداره امور جهانی در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: شعار این اجلاس مورد توجه قالب شرکت‌کنندگان بوده و همه بر آن تاکید داشتند. هم‌چنین بسیاری از بندهای سند اجلاس تنظیم و تصویب شد. علاوه بر آن بحث مدیریت جهانی و اصلاح ساختار سازمان ملل نیز بررسی شد و مساله جا انداختن دلار به عنوان پول بین‌المللی مورد انتقاد اغلب وزیران قرار گرفت. 
صالحی افزود: این همان مطالبی است که قطعا آثار خود را در آینده خواهد داشت و یقینا امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که جهان باید در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی دستخوش تغییر شود و در این سمت حرکت خواهد کرد. 
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: نشست سران جنبش غیرمتعهدها در زمانی برگزار می‌شود که ما در فضای خاصی در منطقه و جهان به سر می‌بریم و توجه وزیران خارجه کشورهای عضو بر آن بود که ما باید به انسجام و وحدت درونی جنبش توجه ویژه‌ای داشته باشیم و سعی کنیم تا این انسجام و وحدت را بیش‌تر کنیم تا بتوانیم نظرات جنبش را در عرصه بین‌المللی عملیاتی کنیم. /924/د102/ج
ارسال نظرات