۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۷۹۷
امام جمعه چالدران:

مسأله مدیریت در جوامع غربی نیازمند بازنگری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالدران با تأکید بر این مهم که مدیریت در جامعه اسلامی یک امانت الهی است، گفت: در جامعه مبتنی بر ارزش‌های دینی مدیر نباید از مقام خود در جهت رسیدن به امیال شخصی استفاده کند.
ارائه الگوي اسلامي مديريت
 
حجت الاسلام صفر یوسف‌زاده، امام جمعه چالدران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه حق‏محوری، عدالت‏گستری، دین‏داری و معنویت، آگاهی و بینش صحیح اسلامی را از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیر موفق عنوان کرد و افزود: در جامعه مبتنی بر ارزش‌های دینی مدیر نباید از مقام خود در جهت رسیدن به امیال و آرزوهای شخصی بهره ببرد.
وی با تأکید بر این که مدیریت صحیح اساس و محور اصلی توسعه و ترقی هر جامعه و کشوری است، اظهار داشت: با توجه به گسترش بی‌عدالتی‌های اداری و پیچیدگی و قتی تر ‌شدن مدیریت، ضرورت ارائه الگوی مدیریت سالم و نظام مند اسلامی احساس می شود چراکه اسلام در هیچ موردی، بدون ارائه طریق نیست.
خطیب جمعه چالدران با اشاره به این که مدیریت خلاق اسلامی جلوه صفات جمال و جلال خدا است، افزود: تمامی انبیاء و پیامبران نمونه بارز مدیران قرآنی هستند و نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر باید در سرلوحه برنامه‌ریزی مدیران جامعه اسلامی قرار گیرد.
این مسؤول مدیریت اسلامی را مسأله پویا و همه‌جانبه اعلام و تصریح کرد: مدیریت وسیله‌ای برای رسیدن به امیال شخصی نیست، مدیر اسلامی نباید مدیریت را وسیله افتخار و نردبان نخوت قرار دهد، زیرا اسلام چنین مدیرانی را مورد سرزنش و انتقاد قرار می ‌دهد.
حجت الاسلام یوسف زاده، با تأکید ضرورت تجدیدنظر بر مدیریت در جوامع غربی گفت: همه برنامه‌‌ها و قوانین غرب از علم بشری نشأت می‌‌گیرد، به همین دلیل شیوه مدیریتی حاکم در این جوامع پاسخگو نبوده و نیازمند تجدیدنظر جدی است.
امام جمعه چالدران در پایان اظهار داشت: بسیاری از محققان غرب، به این نتیجه رسیده‌اند که الگوهای برتری که اکنون باید در عرصه مدیریت پیاده شود باید از منبعی غیر از علم بشری استخراج شود که این منبع تنها احکام و معارف غنی اسلام است./936/302/س
ارسال نظرات