حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تأکید بر ضرورت توسعه و تعمیق فعالیت‌های پژوهشی در راستای تدوین آثار علمی  فاخر دینی در مدارس حوزوی‌ گفت: در همین راستا امسال پرداختن کمی و کیفی به کارهای پژوهشی از اولویت‌های اصلی مدیریت حوزه علمیه استان است.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اتخاذ این دستورالعمل برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای توان علمی و پژوهشی طلاب در سطوح مختلف و همچنین استادان در‌ سال تحصیلی جدید تدوین و طراحی شده است.
این مقام مسؤول در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس حوزوی سراسر استان همزمان با کشور در هجدهم شهریور‌ماه اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون 730 نفر طلاب در سطوح یک و دو حوزه در هشت مدرسه علمیه آذربایجان غربی مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
حجت الاسلام مقدم، همچنین به انجام برخی از جابه‌جایی‌ها در سطوح مدیران مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: جابه‌جایی‌های صورت گرفته بیشتر در سطوح معاونت‌های تربیتی و بازرسی بوده است.
 
بنابه اظهار معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه در روزهای شانزدهم و هفدهم شهریور میزبان اجلاس سراسری معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور است./936/پ202/س