۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۸۵۸
امام جمعه اهر:

مسؤولیت در حکومت دینی، فرصتی برای خدمت به محرومان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: در جمهوری اسلامی محور تمام فعالیت ها ولایت فقیه است و خدمت به مردم در نظام ولایی با اجر معنوی فراوانی همراه خواهد بود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته دولت، مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و جانباختگان زلزله اخیر آذربایجان شرقی امروز با حضور اقشار مختلف مردم تبریز و خانواده های شهدا در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات آزادی‌خواهان جهان با نظام سرمایه‌داری غرب و کمونیستی شرق بوده است، اظهار داشت: دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از هیچ توطئه‌ای فروگذار نبوده اند.

 

 وی خاطرنشان کرد: ترور دولتمردان ایران، چهره پلید دشمنان ایران اسلامی را آشکار کرد و نشان داد که انقلاب اسلامی ایران با منافع نظام های مستکبر و سلطه‌گر جهانی منافات دارد، از این رو برای براندازی این نظام ولایی حتی ممکن است دست به ترور فیزیکی هم بزنند.

 

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که دولتمردان بایستی شیوه زندگانی و مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، گفت: مسؤولیت در حکومت دینی، فرصتی برای دنیاگرایی نیست، بلکه امانتی برای خدمت به محرومان و مستضعفان است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که در نظام اسلامی مسؤولیت ها به خودی خود ارزشی ندارند، گفت: مسایل اعتقادی و اصول انسانی است که به مسؤولیت ها ارزش می دهد، چراکه در جمهوری اسلامی محور تمام فعالیت ها ولایت فقیه است و خدمت به مردم در نظام ولایی با اجر معنوی فراوانی همراه خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اظهار داشت: این اجلاس که با حضور کم سابقه کشورهای عضو در ایران همراه است، نشان داد که جامعه جهانی تمایلی به توصیه های نظام های انحصارطلب، مستکبر و استعماری غرب ندارد.

 

امام جمعه اهر این احلاس را فرصتی مغتنم برای گسترش دیپلماسی خارجی و نقش‌آفرینی نظام در عرصه های بین المللی دانست و گفت: در شرایطی که رسانه های غربی، تبلیغات سوء گسترده‌‎ای را علیه این اجلاس آغاز کرده بودند، امروز شاهدیم که اخبار آن در صدر رسانه های خبری جهان قرار دارد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات