۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۸۷۶
روز جمعه؛

مراسم سی و چهارمین سالروز غیبت امام صدر در لبنان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سی و چهارمین سالروز غیبت امام موسی صدر و همراهان وی، روز جمعه از سوی جنبش امل در میدان عاشورای منطقه نبطیه برگزار می شود.
امام موسي صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، مراسم سی و چهارمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، روز جمعه از سوی جنبش امل در میدان عاشورا منطقه نبطیه لبنان برگزار خواهد شد.

 

دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در پیامی از قشرهای مختلف ملت لبنان و همچنین ملت های مقاوم در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خواست همگام با ملت لبنان در روز جمعه تجمع کرده و آزادی امام موسی صدر را فریاد بزنند.

 

در پیام دفتر سیاسی جنبش امل آمده است: ای لبنانی ها، ای فرزندان امام صدر، ای مومنان به محبت و برادری ملی، ای محرومان، ای لبنانی های ساکن کشور و خارج از کشور، ای اهالی عزیز بیروت و ضاحیه و طرابلس و جلب، قشرهای مختلف ملت، ای نیروهای مقاومت، ای جهان اسلام و ای جهان عرب، روز جمعه سی و چهارمین سالروز غیبت امام موسی صدر، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، موسس نیروهای مقاومت، مفکر اسلامی، مقرب ادیان و مذاهب و مجاهد در راه حقوق بشر و عدالت اجتماعی است.

 

جنش امل افزود: نظام کینه توز قذافی، امام موسی صدر را در زمانی که بنا به دعوت رسمی در لیبی حضور داشت، ربود. امروزه که انقلاب ملت لیبی به پیروزی رسیده و انقلابیون به قدرت رسیده اند و تعدادی از مقامات نظام گذشته را دستگیر شده اند، زمان آن فرارسیده است که امام موسی صدر و همراهان وی آزاد شوند و دوران دیکتاتوری و تروریسم و شکنجه و ترور و ربوده به صورت کلی بسته شود.

 

این جنبش تاکید کرد: همه ما در روز جمعه در میدان عاشورای النبطیه که میدان مقاومت ملی در برابر اشغالگری به شمار می آید، دعوت هستیم تا در روز اعلام وفاداری به امام موسی صدر و همراهانش شرکت کنیم و صدای خود را به جهان اسلام و عرب و همچنین دوستان لیبیایی جهت آزادی این بزرگ مرد و همراهانش برسانیم.

 

دفتر سیاسی جنبش امل لبنان اظهار داشت: از همه لبنانی های ساکن خارج و شهروندان عرب در منطقه و ملت های مقاوم می خواهیم در این روز تجمع کرده و خواسته خود مبنی بر آزادی امام موسی صدر و استمرار مقاومت در برابر ظلم و اشغالگری صهیونیست ها را اعلام کنند.

 

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ساعت پنج و سی دقیقه عصر جمعه در میدان عاشورا گردهم می آییم تا فریاد آزادی امام موسی صدر و نجات لبنان از فتنه و توطئه های هدفمند دشمنان علیه همزیستی مسالمت آمیز را سر دهیم. سی و چهارمین سالروز غیبت امام صدر، مناسبتی برای تجدید تمسک و وفاداری به امام مقاومت و راه و روش وی به شمار می آید و از خداوند متعال می خواهیم امسال، سال آزادی و بازگشت وی باشد./980/ب902/ک

ارسال نظرات