۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۸۸۰

آشنایی با پایگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه مرجعی مناسب برای استفاده پژوهشگران وعلاقه‌مندان به پژوهش است .
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی حوزه و دانشگاه مرجعی مورد استفاده برای  پژوهشگران و علاقه‌مندان به پژوهش است

بر اساس این گزارش، پایگاه اینترنتی پژوهشکده دارای بخش‌های مختلفی همچون اخبار، پژوهش، نشریات، پژوهشکده‌ها و گروه‌های علمی است.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  دارای سه پژوهشکده به نام‌های پژوهشکده علوم اسلامی، پژوهشکده علوم رفتاری و پژوهشکده علوم اجتماعی است .

پژوهشکده علوم اسلامی شامل گروه قرآن پژوهی، تاریخ اسلام، فلسفه وکلام و پژوهشکده علوم رفتاری شامل گروه روان‌شناسی، علوم تربیتی، فلسفه و علوم انسانی و پژوهشکده علوم اجتماعی شامل گروه اقتصاد مدیریت،علوم اجتماعی، علوم سیاسی است.

شایان ذکر است برگزاری نشت‌های علمی یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشکده حوزه و دانشگاه است در همین راستا نشت‌های تبیین نظام نوری در فلسفه اشراق و دلالت‌های تربیتی آن ،نشست علمی تخصصی روش‌شناسی بیزگرایانه  نقد و بررسی کتاب مفردات قرآن برگزار شده است.

بخش انتشارات این پایگاه اینترنتی شامل دو بخش کتاب و نشریات است، در بخش کتاب تازه‌های نشر معرفی می‌شود و در بخش نشریات چکیده ای‌ از نشریات منتشر شده است و دربردارنده نشریات روش شناسی علوم انسانی، جستارهای اقتصادی، تربیت اسلامی، مطالعات اسلام و روان شناسی و اسلام و علوم اجتماعی است.

بخش کتابخانه پژوهشکده حوزه و دانشگاه که کتابخانه‌ای تخصصی است  دارای 41800 جلد کتاب فارسی و عربی و 28600 عنوان کتاب فارسی و عربی است. همچنین تعداد 6900 جلد کتاب لاتین در قالب 5800 عنوان کتاب لاتین در موضوعات علوم انسانی و اسلامی (شامل علوم تربیتی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، علوم قرآنی و...) است.

کتابخانه مخزن باز است و  کتب بر اساس رده‌بندی کتابخانه کنگره (L.C)  رده‌بندی شده است و از نرم افزار سیمرغ برای جست‌وجوی کتب استفاده می‌شود.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان به استفاده از مطالب این پایگاه اینترنتی می‌توانند به نشانی http://www.hawzeh.ac.ir مراجعه کنند./905/ت303/ن

ارسال نظرات