۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۹۰۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات قرآن کریم قرارگاه منطقه‌ای عاشورا و درخواست اهالی روستای دیزج پروانه بناب جهت احداث خانه عالم از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ایوب بازرگانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه عاشورا از برگزاری مسابقات قرآن کریم قرارگاه منطقه‌ای عاشورا در تبریز خبر داد و گفت: مسابقات قرآن کریم قرارگاه منطقه‌ای عاشورا با حضور کارکنان رسمی و  خانواده‌های آنان و همچنین کارکنان وظیفه یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه مستقر در استان آذربایجان‌شرقی نهم شهریور در سالن‌های آمفی تئاتر سپاه عاشورا و کانون بسیج جوانان برگزار می‌شود.

 

دبیر مسابقات قرآن کریم این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات با هدف ارتقاء سطح معنوی و مهارت‌های قرآنی در میان کارکنان رده‌های تابعه نیروی زمینی سپاه  مستقر در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت،ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.

 

دبیر مسابقات قران کریم تصریح کرد: تعداد 240 نفر از کارکنان و خانواده‌های آنان که از یگان‌های مختلف حائز رتبه شده‌اند در این مسابقات شرکت می‌کنند و در پایان مسابقات جوایز نفیسی هم به آنان اعطا خواهد شد و برگزیدگان این دوره از مسابقات، به مسابقات سراسری نیروی زمینی اعزام می‌شوند.

 

بازرگانی خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه این مسابقات صبح روز پنج‌شنبه نهم شهریور در سالن شهید مهدی باکری سپاه عاشورا با سخنرانی سردار پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورا و جانشین قرارگاه منطقه‌ای عاشورا برگزار می‌شود. 

 

درخواست اهالی روستای دیزج پروانه شهرستان بناب جهت احداث خانه عالم

اهالی و اعضای شورای اسلامی روستای دیزج پروانه شهرستان بناب ازاداره تبلیغات اسلامی خواستار احداث خانه عالم روستایی در این روستا شدند.

 

حجت الاسلام یگانه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب که به دعوت شورای اسلامی و ریش سفیدان روستای دیزج پروانه در این روستا حضور یافته بود، از زمین مورد نظر اهالی برای احداث خانه عالم روستایی بازدید به عمل آورد.

 

وی از توجه و علاقه اهالی روستای دیزج پروانه به مسائل فرهنگی و مذهبی تقدیر و تشکر کرد و قول مساعد داد که در صورت تایید این زمین توسط واحد حقوقی اداره کل اقدامات لازم جهت تامین اعتبار این خانه روستایی صورت پذیرد.

 

همایش کمک به زلزله زدگان آذربایجان در تهران برگزار می شود

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد نوسازی مناطق زلزله زده استان گفت: این همایش روز 25 شهریور ماه جاری با حضور مردم نیکوکار و خیر ایران اسلامی و ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را تجمیع و سامان دهی کمک های مردمی عنوان کرد و افزود: برای این همایش یک هزار و 200 نفر از خیران، نیکوکاران، هنرمندان، ورزشکاران، موسسه های خیریه و سایر اقشار فهرست بندی شده اند.

 

علیرضابیگی با بیان اینکه 30 درصد از شرکت کنندگان در این همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور خواهند بود، گفت: سخنران اصلی این همایش رییس جمهوری یا معاون اول وی خواهد بود و بر این اساس برنامه های متنوع و ویژه ای تدارک دیده شده که از صدا و سیما به صورت زنده پخش می شود.

 

صیانت از امنیت و حفظ وحدت تکلیف همیشگی مسؤولان است

حجت الاسلام حمید محمدی راد، امام جمعه موقت مراغه امروز  در مراسم بزرگداشت شهدای هفته دولت در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: این هفته نماد تلاش و ولایت مداری بوده و احیای دین، گسترش عدالت و حل مشکلات مردم باید به صورت عملی مدنظر مسوولان قرار گیرد.

 

وی صیانت از امنیت و حفظ وحدت و همدلی در سایه پرچم جمهوری اسلامی، را تکلیف همیشگی همه مسؤولان و مردم ایران دانست و گفت: مردم باید از نتایج و زحمت‌های دولتمردان آگاه باشند، تا به آینده دلگرم شوند در نتیجه ارایه گزارش عملکرد به مردم وظیفه مسوولان است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در همان اوایل انقلاب برای دشمنان خوش نیامد و آنها از آن زمان اقدام به ترور شخصیت‌های بزرگی مانند شهیدان رجایی و باهنر کردند تا با این کار به انقلاب صدمه وارد کنند./935/پ203/س

ارسال نظرات