۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۹۰۷
آیت الله مقتدایی:

دنیا شاهد انزوای استکبار و دشمنان ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی گفت: بیش از دو سوم کشورهای دنیا در مقابل فشارهای سنگین استکبار به ایران آمدند و نشان دادند این دشمنان ایران هستند که منزوی شده‌اند و این چیزی جز دست الهی و وعده خداوند نیست.
هفته دولت آيت الله مرتضي مقتدايي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شب گذشته با حضور حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، آیت الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان و جمعی از مدیران استان در مسجد مصلی برگزار شد.

 

آیت الله مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی با گرامی‌داشت هفته دولت بیان داشت: خداوند باری تعالی در قرآن کریم قسم یاد می‌کند که اگر کسی در راه حفظ دین خدا کمک کند او را یاری می‌دهد و ملاحظه می‌کنید که وعده خداوند حق است و یک ملت با دست خالی و بدون هیچ ابزار جنگی در مقابل دنیا پیروز شد.

 

وی در ادامه افزود: رمز پیروزی تنها در نیت خالص و بدون هیچ ریاکاری بود و امام خمینی(ره) نیز همواره خلوص را هدف خود قرار می‌دادند و می‌فرمودند ما تکلیف خود را انجام می‌دهیم؛ ولی نتیجه با خداوند است.

 

آیت الله مقتدایی با بیان خاطره‌ای از خلوص امام افزود: اوایل نهضت امام بود که ایشان در مسجد اعظم قم سخنرانی می‌کردند، ناگهان طلبه ای از میان جمع فریاد زد برای سلامتی امام صلوات در همین لحظه امام با لحن عجیبی فرمود بنشین و نگذاشت که کسی صلوات بفرستد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چرا با وجود هجمه سنگین تبلیغات دشمن امروز نام شهدای ما سراسر عالم را فراگرفته و چرا در این دوره نام شهیدان رجایی و باهنر از چنین محبوبیتی برخوردار است، زیرا تنها هدف آنها جلب رضایت خداوند بود.

 

رییس سابق حوزه علمیه با مهم خواندن شرایط اکنون دنیا افزود: امروز نیز دوره جنگ نرم است و دشمن با قدرتی صد چندان به میدان آمده که در مقابل شما نیز باید با همان نیت خالص و روحیه فداکاری به جنگ با او بروید.

 

آیت‌الله مقتدایی در پایان با اشاره به منزوی خواندن ایران از سوی دشمنان افزود: اکنون مشاهده می‌کنید که بیش از دو سوم کشورهای دنیا در مقابل فشارهای سنگین استکبار به ایران آمدند و نشان دادند این دشمنان ایران هستند که منزوی شده اند، این چیزی جز دست الهی و وعده خداوند نیست و ان شاالله در آینده نیز پیروزی بزرگ در انتظار ما است.

 

همچنین کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس، در ابتدا با بیان این‌که بزرگ‌ترین ویِژگی شهید رجایی ساده ‌زیستی او بود، به بیان خاطره‌ای از ایشان پرداخت و اظهار داشت: زمانی ما در خدمت شهید رجایی بودیم، مدیر دفتر ایشان به سلیقه خود موکت دفتر را عوض کرده بود، شهید رجایی از این اقدام بسیار ناراحت شد و گفت به دلیل این‌که موکت سالم بود شما باید از جیب خودتان هزینه آن را پرداخت کنید.

 

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به این نکته اشاره فرمودند که مسؤولان باید همواره ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تجمل‌‌گرایی بپرهیزند زیرا در این صورت است که به فکر مردم می‌مانند و همیشه در صحنه حضور دارند.

 

این نماینده مجلس با بیان این‌که امروز نظام اسلامی ما توانسته است یک طرح ساده زیستی را سرلوحه دنیا قرار دهد، خاطر‌نشان کرد: امروز دشمن بی‌اعتبار شده و به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن وجهه خود را از دست داده و منزوی شده است.

 

وی در پایان سخنانش با اشاره به دیدار اخیر رهبری و دولتمردان اظهار کرد: در این دیدار مهم رهبر انقلاب از دولتمردان تجلیل به عمل آورده و آنها را به پرکاری و ساده زیستی تشویق و همچنین از کارهای ارزنده آنها تقدیر به عمل آوردند و همچنین درخواستی نیز از دولت برای حل مشکلات اخیر مردم داشتند که امیدواریم هر چه زودتر با کمک مجلس محترم و یاری خداوند این مشکلات برطرف گردد.

 

در پایان این مراسم نیز به مدیران و مسؤولان برگزیده استان هدایای به رسم یادبود تقدیم شد./9392/پ202/س


ارسال نظرات