۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۹۲۰

دروس خارج آیت الله مکارم شیرازی 18 شهریور آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، 18 شهریور ماه سال جاری را روز آغاز درس خارج فقه این مرجع تقلید در سال تحصیلی عنوان کرد.
دروس خارج آیت الله مکارم شیرازی 18 شهریور آغاز می‌شود

ترابعلی دولتمند، مسؤول دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که درس خارج فقه این مرجع تقلید در سال تحصیلی جاری از 18 شهریور آغاز می شود، گفت: درس فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه مباحث سال های گذشته از کتاب الحج  با حضور علما، روحانیان و طلاب حوزه علمیه در مسجداعظم قم برگزار خواهد شد. 

دولتمند با بیان این که حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای چهارمین سال پیاپی درس خارج فقه خود را به مبحث حج اختصاص داده است، اظهار داشت: این درس از ساعت 10 صبح به وقت رسمی در مسجد اعظم قم برگزار می شود. 

وی با بیان این که حج، مظهر توحید و کعبه، خانه توحید است، افزود: به سبب اهمیت موضوع حج و جایگاه آن در میان مسلمانان حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای چهارمین سال پیاپی درس خارج فقه خود را به این موضوع اختصاص داده است. 

گفتنی است، طبق برنامه اعلام شده از سوی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور، دروس طلاب و فضلای حوزه های علمیه در پایه های اول تا دهم نیز از روز هجدهم شهریور ماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد. 

مراسم افتتاح سال تحصیلی حوزه هجدهم شهریور ماه با حضور شماری از علما و مراجع تقلید به صورت رسمی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می شود.  

لازم به ذکر است، همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور در اول مهر ماه، ساعت برگزاری درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز به ساعت 9 صبح تغییر خواهد کرد./917/ت302/ع

ارسال نظرات