۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۹۷۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رهبر انقلاب خط مشی اجلاس عدم تعهد را ترسیم کردند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران عدم تعهد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری خط مشی آینده اجلاس سران عدم تعهد را ترسیم کردند.
رهبر انقلاب خط مشی اجلاس عدم تعهد را ترسیم کردند

 

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان گفت: این مقطع زمانی که بحث بیداری اسلامی و نیز جنبش وال استریت در آن دیده می‌شود بیانگر حق‌خواهی مردم است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان این که برگزاری این اجلاس در بالا بردن روحیه کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها در جریان یا به نتیجه رسیده است بسیار اثرگزار خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به این که ریاست آن در اختیار جمهوری اسلامی است باید به صورتی عمل شود تا اختیارات زیاده‌خواهانی چون آمریکا و انگلیس به کمترین حد ممکن نزول پیدا کند.

وی پیشنهاد داد: باید از طریق این اجلاس حداقل دو عضو از اعضای غیر متعهد را به شواری امنیت فرستاد تا حق وتو از بین رفته و یا کمرنگ شود تا جنبش جایگاه عملی خود را نشان داده و بیداری اسلامی نیز به معنای واقعی، وجود پشتیبانانی را در راستای خواسته‌های آنها احساس کند.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به شکست‌ تلاش غربی‌ها و به ویژه آمریکا در جهت القای انزوای ایران بیان داشت: وقتی 120 کشور در قالب رییس جمهور، نخست وزیر و سران و همچنین 18 سازمان بین المللی و چندین ناظر در این اجلاس حضور دارند، خود نشان دهنده دروغ‌گویی آنها است.

وی اقدام غربی‌ها را در جهت نا امن نشان دادن ایران، مشابه اقدام کشورمان در اجلاس هفتم در بغداد که همزمان با جنگ تحمیلی شده بود خواند و ابراز داشت: آنها با القای عدم وجود امنیت در ایران می خواستند از حضور سران ممانعت کنند، اما نه تنها امنیت در حد بالایی است بلکه باعث نشان دادن اقتدار کشورمان و نقش بر آب شدن نقشه‌های آنها شده است.

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در افتتاحیه و همچنین ایراد سخنرانی از سوی ایشان، بیان داشت: به هر حال ایشان تجربه حضور در این جنبش را در زمان تصدی  ریاست جمهوری دارند که در آن ایام هم توانستند مواضع جمهوری اسلامی را نسبت به جنبش مشخص کنند و در این جنبش نیز مطالب شان را به صورت مستقیم به سران کشورها ارائه کرده و خط مشی آینده جنبش را ارائه دادند و با توجه به وضعیتی که در منطقه و جهان در قالب بیداری اسلامی و جنبش وال استریت به راه افتاده است، ارشادات و نصایح ایشان یک ساختار قوی و جدید را در مسیر آینده این جنبش ایجاد کند.

وی در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری روابط دیپلماسی کشورمان بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، از دست‌ اندرکاران برگزاری این اجلاس خواست همان گونه که تا کنون در این راستا بسیار خوب عمل کرده‌اند، در جهت عملی کردن مطالبی است که در این اجلاس در قالب قطعنامه یا بیانیه صادر می‌شود، همت کنند/908/ت302/ج

ارسال نظرات