۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۳۷۰۴۲
حجت الاسلام شرفخانی خبر داد؛

امسال 250 هزار حافظ قرآن در کشور تربیت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تربیت 250 هزار حافظ قرآن کریم تا پایان سال‌جاری خبر داد.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی این استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده الی پانزده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، اظهار کرد: سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم را تا پایان برنامه پنجم توسعه تعهد کرده است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال با برگزاری طرح سراسری تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم 250 هزار حافظ قرآن در سطح کشور تربیت می شود.
حجت الاسلام شرفخانی گفت: برای پیشبرد اهداف طرح ملی حافظان قرآن کریم، سامانه جامع قرآنی را طراحی کرده ایم که راهبری طرح از طریق آن صورت می‌گیرد.
به گقته این مسؤول، سهمیه استانها و شهرستانها بر اساس ظرفیتهای و زیرساختها مشخص شده است.
وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 132 هزار نفر در طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کرده اند که کلاسها تشکیل و ارزیابی های اولیه انجام شده است.
حجت الاسلام شرفخانی، سهمیه آذربایجان غربی را در تربیت حفاظ قرآنی 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: گام های اولیه در این استان برداشته شده است به طوری که تا کنون نزدیک به چهار هزار نفر دراین استان تحت پوشش طرح قرار گرفته است.
معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: به شرکت کنندگان در این طرح که سه گروه سنی 7-12، 12-18 و 18 به بالا را در بر می گیرد، به ترتیب حفظ یک جزء، دو و سه جزء و کل قرآن آموزش داده می شود.
به گفته حجت الاسلام شرفخانی، متقاضیان می توانند برای نام نویسی در طرح سراسری حافظان و قاریان قرآن کریم به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور مراجعه کنند.

گفتنی است، حجت الاسلام احمد شرفخانی به منظور بررسی راهکارهای پیشبرد طرح تربیت حافظان قرآن کریم به آذربایجان غربی سفر کرده است./936/د102/س

 

ارسال نظرات