۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۳۷۰۵۳

ایدز از دیدگاه «فقه پویا» در رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ برنامه «فقه پویا» از رادیو معارف با نگاهی فقهی و حقوقی به مسأله‌ ایدز می‌پردازد.
فقه پويا ، راديو معارف ، ايدز

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، از آنجا که بیماری ایدز بلای عصر حاضر بوده و نیز نوعا کشنده می‌باشد و باتوجه به روند رو به افزایش و فراگیری آن، به بزرگترین معضل قرن حاضر مبدل گشته است. اما فقه پویای شیعه چگونگی رفتار همه مکلفان را تنظیم و ارائه می‌کند و از آنجا که شیوع ایدز از انجام برخی رفتارهای پرخطر ناشی می‌شود، این رفتارها باید موضوع مباحث فقهی شده و فقه نظر و حکم خود را در این زمینه ارائه ‌دهد. افراد مبتلا و ناقلین هم به عنوان یک مکلف تکالیفی دارند که فقه آنها را روشن کرده است.

برنامه «فقه پویا» در راستای رسالت خود در بررسی و نقد مسائل روز جامعه از منظر فقه اسلامی، به بررسی مسئله ایدز در چند قسمت می‌پردازد. در این برنامه با بهره‌گیری از کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رییس مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس و استاد حوزه و دانشگاه، به بررسی این معضل اجتماعی از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی پرداخته می‌شود که پخش آن از شنبه 11 شهریور 91 آغاز خواهد شد.

برنامه «فقه پویا» کاری از گروه فقه و سیره به تهیه کنندگی و سردبیری حجت الاسلام محمد جواد طوسی، و مجری کارشناسی سید مرتضی موسوی‌نژاد شنبه هر هفته ساعت 14:45 از رادیو معارف پخش و در روزهای دوشنبه ساعت 22:00 بازپخش خواهد شد./919/د103/ن

 

ارسال نظرات