۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۷۰۶۳
آیت الله شبستری:

اجلاس نم انزوای حقیقی را تقدیم استکبار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را نشان از قدرت و اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: اجلاس نم انزوای حقیقی را تقدیم استکبار کرد.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی شمال غرب کشور در تبریز اظهار داشت: اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بهترین فرصت برای احقاق حقوق جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است.

 

وی با بیان این‌که اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتی برای حمایت از تمام ملت‌های مظلوم منطقه‌ای است، گفت: در شرایطی که آمریکا و لابی‌های صهیونیست به دنبال طرح مسائل حاشیه ای از این اجلاس و عدم حضور کشورهای جهان بوده اند، امروز شاهد ریاست ایران بر اجلاس سران جنبش عدم تعهد هستند.

 

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که برگزاری اجلاس غیر متعهدها و حضور سران بیش از 120 کشور جهان در تهران نشان از قدرت و اقتدار ایران اسلامی دارد، خواستار بهره برداری از فرصت های رایزنی دیپلماسی، رسانه ای، تبلیغاتی، گفت‌وگوهای منطقی و همبستگی با دیگر کشور در خلال این اجلاس شد.

 

آیت الله شبستری گفت: اعضای کشورهای جنبش عدم تعهد همواره از حقوق هسته‌ای صلح آمیز ایران دفاع کرده‌اند، که این خود وجه اشتراکی مهم برای تعامل بیشتر این کشورها علیه زورگویی های دولت های مستکبر است، امروز اقتدار و قدرت ایران نتیجه همدلی، ایثار و فداکاری ملت از جمله نیروهای مسلح در طول انقلاب به خصوص هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی رمز پایداری ملت ایران در مقابل تمام توطئه ها و فشارهای قدرت های سلطه را اسلامی بودن انقلاب و عزم راسخ ایرانیان در پاسداری از ارزش های دینی اعلام کرد و افزود: نیروهای مسلح نیز به همین دلیل با حماسه هایی که تاکنون آفریده اند، همچنان مدافع حریم ایران اسلامی بوده و آماده اند تا هرگونه تهاجم احتمالی و بعید قدرت های سلطه را با قدرت سرکوب کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری ولایت مداری را وجه تمایز و شاخصه اصلی نیروهای مسلح ایران با دیگر ارتش های جهان دانست و افزود: فرماندهی کل قوا از سوی رهبر انقلاب اسلامی مهمترین افتخار نیروهای مخلص و جان بر کف ایران اسلامی است، از این رو کوچکترین تحرک نابخردانه دشمنان با پایخ کوبنده ایران همراه خواهد بود.

 

وی در پایان با تاکید بر تقویت باورهای مذهبی کارکنان نیروهای مسلح برای مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار خاطرنشان کرد: توجه به حفظ آمادگی نیروهای مسلح از طریق تداوم آموزش های مختلف ضروتی غبر قابل انکار است که بایستی همگام با فراگیری این آموزش ها، ارتقای سطح معرفت دینی پرسنل نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شمال غرب کشور در سخنانی به ارایه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این قرارگاه با بهره گیری از تجهیزات و سامانه های پیشرفته راداری هرگونه تحرک در آسمان کشور را رهگیری کرده و آماده مقابله با خطرات احتمالی است. /935/پ202/س

ارسال نظرات