۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۰۶۴
بشار اسد:

ما درگیر نبردی منطقه ای و بین المللی هستیم

خبرگزاری رسا ـ بشار اسد در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلوزیونی الدنیا سوریه اوضاع کنونی کشور را تشریح کرد.

بشار اسد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  لس آنجلس تایمز،  بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در گفت‎وگو با شبکه سوری الدنیا گفت: ما درگیر نبردی منطقه ای و بین المللی هستیم و هر چند تاکنون برای پاکسازی تروریستها موفق عمل کرده ایم، ولی نیازمند وقت بیشتری هستیم.

 

بشار اسد درگیری هایی را که ارتش سوریه در آنها شرکت دارد پیچیده دانست و افزود این درگیری ها از نظر تاکتیکی و استراتژیکی و فنی از پیچیده ترین انواع درگیری هاست ولی با این حال نیروهای مسلح موفقیت های زیادی در این زمینه به دست آوردند. همه امیدوارند اوضاع ظرف چند هفته یا چند ساعت و چند روز یکسره شود اما این غیرمنطقی است زیرا ما با جنگی منطقه ای و جهانی روبرو هستیم بنابراین تعیین سرنوشت آن به زمان نیاز دارد. ولی باید بگویم که ما رو به جلو حرکت می کنیم و اوضاع بهتر شده است اما هنوز مسئله حل نشده است.

 

 بشار اسد گفت: حکومت ترکیه مسؤول مستقیم خون هایی است که در سوریه ریخته شده است یا می شود اما وقتی اقدام به برقراری روابط با ترکیه کردیم به دنبال رابطه با اشخاص یا دولت ها که روابطی زودگذر است نبودیم بلکه به تاریخ متشنجی که تقریبا نه قرن ادامه داشت نگاه کردیم و خواستیم آن را از بین ببریم اکنون آیا به سبب نادانی برخی از مسئولان باید به عقب برگردیم یا آن که به رابطه با ملت ترکیه نگاه کنیم بخصوص که این ملت عملا در جریان بحران سوریه از ما حمایت کردند و با وجود تبلیغات گسترده رسانه ای علیه ما موضع خود را تغییر ندادند. ما باید در درجه اول به ملت ها نگاه کنیم زیرا حکومت ها زود گذر هستند و مشکلاتی که با حکومت ها به وجود می آید زودگذر است بر همین اساس نباید در این مسئله انفعالی عمل کنیم و از خود واکنش نشان دهیم بلکه باید روابط خود را با ملت ها حفظ کنیم زیرا در واقع این ملت ها هستند که عملا از ما حمایت می کنند. اگر کمک رسانی ها از حمایت مردم برخوردار نباشد ضعیف خواهد بود. 
 

رییس جمهور سوریه با تاکید بر این که وظیفه ارتش و نیروهای مسلح مقابله با دشمنان کشور چه در داخل یا خارج است بر نقش نظارتی رسانه ها در کشور تاکید کرد و افزود حمله به رسانه های سوری نشان دهنده موفقیت آنها در رسوا کردن دشمنان سوریه است.

 

بشار اسد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اتحاد مردم همه طرح های دشمنان را به شکست کشاند.

 

وی در ادامه در پاسخ به این که بسیاری از افراد رئیس جمهور را مسئول عملکرد مقامات مختلف می دانند گفت: ما باید از بالا و پایین مراقب عملکرد مسئولان باشیم. تا کنون به این صورت بود که مراقبت فقط از بالا یعنی از جانب مراجع رسمی صورت می گرفت اما این کافی نیست و مراقبت باید از پایین یعنی از جانب مردم نیز صورت بگیرد./982/ب902/ک

ارسال نظرات