۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۷۰۸۱
حجت الاسلام میرتاج الدینی:

تحقق عدالت شرط اجرای برنامه‌های اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری تحقق عدالت را شرط اجرای برنامه‌های اقتصادی دانست و گفت: اجرای برنامه اقتصادی بدون تحقق عدالت مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیست.
حجت الاسلام مير تاج الديني حجت الاسلام ميرتاج الديني

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی و مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله اقتصادی با نظام اسلامی ایران را به سبب ناتوانی آنان در مقابله نظامی دانست.

 

وی با بیان این‌که دشمن از رسیدن به اهداف خود در مقابله شدید با نظام ناتوان است، از این‌رو برای تضعیف روحیه مردم و فعالان اقتصادی تلاش می‌کند، گفت: دشمن با رویکرد جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و در یک عملیات روانی و رسانه‌ای در تلاش است نظام اقتصادی ایران را یک نظام متزلزل و بی‌ثبات نشان دهد.

 

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، زیر سؤال بردن و تشکیک در آمارهای رسمی دولت و نظام را از موزیانه‌ترین راهکارهای دشمن در عرصه اقتصادی عنوان و اظهار کرد: دشمن با سست نشان دادن آمارهای رسمی کشور می‌خواهد راه را برای رسانه استکباری خود باز کند تا در جامعه تأثیر بگذارد.

 

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای مقابله با اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و تضعیف ملت، تصریح کرد: رهبر بیداردل و هوشیار از سال‌ها قبل این ترفند و توطئه دشمن را شناخته‌اند و نسبت به آن به مسؤولان و مردم هشدار داده‌اند و شعارهای راهبردی ایشان در عرصه اقتصادی به همین سبب است.

 

حجت‌الاسلام تاج‌الدینی با بیان این‌که دولت برای مقابله با توطئه‌های دشمن، طرح تحول اقتصادی را در هفت مرحله آغاز کرد که نخستین مرحله آن هدفمند کردن یارانه‌ها بود، از اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح سیستم بانکی و پولی کشور، مسأله بهره‌وری و برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف از جمله این اقدام‌ها نام برد.

 

وی اقدام اصلی و اساسی دولت در عرصه اقتصاد را برنامه‌های اقتصادی عدالت‌محور دانست و تصریح کرد:‌ نامگذاری دهه جاری به دهه عدالت و پیشرفت یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری است و دولت در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری حرکت کرده و در تلاش است این دو هدف را توأم با هم به پیش ببرد.

 

مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری با بیان این‌که مسائل اقتصادی با محوریت عدالت باید انجام شود، تحقق عدالت را شرط اجرای برنامه صحیح برشمرد و گفت: اگر برنامه‌ای همراه پیشرفت انجام شود، اما عدالت اجتماعی در جامعه تحقق پیدا نکند، مورد نظر رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های جمهوری اسلامی نیست.

 

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ساده‌زیستی، ‌مردمی بودن، ایستادگی در برابر استکبار، ولایتمداری، احیای ارزش‌های انقلاب و پرکاری را از ویژگی‌های آنان برشمرد و گفت: شهید رجایی و شهید باهنر الگوی دولتمردان هستند و این دولت همواره تلاش کرده این‌چنین عمل کند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات