۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۱۰۱
لاریجانی در دیدار وزیرامور خارجه آذربایجان:

باید مراقب رفتارهای تخریبی دیگران در روابط دو کشور باشیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر ضرورت رایزنی و مشورت نزدیک و مستمر دو کشو ایران و آذربایجان٬ گفت: با توجه به اهمیت فراوان مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون باید مراقب بود تا دیگران این روابط برادرانه و تاریخی را تخریب نکنند.
باید مراقب رفتارهای تخریبی دیگران در روابط دو کشور باشیم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با المار محمد یاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان٬ روابط ایران و آذربایجان را ناگسستنی، ملیتی و فراتر از همسایگی دانست و گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران کمک به حفظ استقلال، توسعه و پیشرفت جمهوری آذربایجان است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه دو ملت دارای یک ریشه و تاریخ، فرهنگ و دین مشترک هستند٬ گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از ظرفیت‌های مطلوبی جهت همکاری و بر اساس منافع مشترک برخوردارند که باید از آنها در راستای توسعه و پیشرفت یکدیگر استفاده کنند.
وی با تأکید بر ضرورت رایزنی و مشورت نزدیک و مستمر دو کشور٬ افزود: با توجه به اهمیت فراوان مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون باید مراقب بود تا دیگران این روابط برادرانه و تاریخی را تخریب نکنند. 
اجازه نمی دهیم از خاک آذربایجان اقدامی علیه ایران صورت گیرد
براساس این گزارش آقای المار محمد یاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران٬ گفت: اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران در طول مدت ریاست خود بر این جنبش کارهای مهمی انجام خواهد داد. 
وی تصریح کرد: جمهوری آذربایجان آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب جنبش عدم تعهد خواهد بود. 
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دو کشور از مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی فراوانی برخوردارند افزود: جمهوری آذربایجان هیچ گاه اجازه نخواهد داد از خاک این کشوراقدامی علیه ایران صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تاریخ و فرهنگ طولانی دو ملت اجازه نمی‌دهد تا کسانی بخواهند در مناسبات برادرانه ایران و آذربایجان خللی وارد کنند.
وزیر امور خارجه آذربایجان در پایان بر آمادگی کشورش برای اجرای توافقات دو جانبه در تمامی عرصه‌ها و حل پاره‌ای مشکلات تأکید کرد./924/د102/ج
ارسال نظرات