۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۱۰۲
محمدجواد لاریجانی مطرح کرد؛

صدای رسای جنبش عدم تعهد با ریاست ایران

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد گفت: رهبری سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد خشم غرب را درآورده است اما آنها باید بدانند صدای جنبش عدم تعهد از گذشته رساتر خواهد شد و ایران مقابل گرایش جهان گشایانه غرب می ایستد.
محمد جواد لاريجاني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا با اشاره به اینکه برگزاری نشست سران عدم تعهد در تهران بسیار موفقیت آمیز بوده گفت:نحوه مدیریت اجلاس نم ، بیانات رهبر معظم انقلاب و همت دولت عزیز در برگزاری کنفرانس سران عدم تعهد در تهران کار بسیار عظیمی است.
وی همچنین تاکید کرد: جنبش نم در شرایط فعلی یک صدا است که به شدت به آن نیازمندیم چرا که بحث اعلام مواضع در ساختار جنبش عدم تعهد بسیار مهم بوده و متاسفانه این فضای خفقان بین‌المللی سنگین تر از فضای دو قطبی بود.
لاریجانی با اشاره به تفاوت اجلاس شانزدهم تهران با اجلاس های قبلی ادامه داد: ایران یک رئیس تشریفاتی برای جنبش عدم تعهد نیست و کشور ما در خصوص مسائل مهم جهانی موضع گیری های دقیقی دارد و این باعث ترس غربی ها شده است.
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه یکی از دقیق ترین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات سوریه است گفت: امروز رهبری جنبش عدم تعهد به دست کشوری است که در بیان مقاصد دقیق خود از هیچ قدرتی ابا ندارد و این جنبش از ریاست ایران بهترین سود را خواهد برد.
محمد جواد لاریجانی اجلاس شانزدهم را با نشست های قبلی به خصوص اجلاس حراره با بیان اینکه تشکیل اجلاس تهران از لحاظ میزان مشارکت سران در حد بسیار عالی بوده است افزود: مهمترین عناصر کلیدی در اجلاس حراره آیت الله خامنه ای ، راجیر گاندی ، رابرت موگابه و فیدل کاسترو بودند اما در اجلاس تهران سران برجسته اکثر کشورهای عضو حضور داشتند.وتاکید کرد تشکیل اجلاس تهران پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بود ه وهر کشوری که در اجلاس تهران شرکت نمی کرد به ضرر خود عمل می کرد و امتیازاتی را از دست می داد.
وی همچنین در خصوص سخنان مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس نم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بیان نظرات مخالف ابایی ندارد گفت: ما اعتقاد نداریم که باید نظرات دیگران را حذف کرد. در اجلاس امروز تهران اظهارات مخالفی از سوی محمد مرسی رئیس جمهور مصر و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل مطرح شد اما ما مخالف اظهار نظر نیستیم و اعتقاد داریم کسی نباید نظر خود را به دیگران تحمیل کند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه بیان نظرات مخالف از سوی محمد مرسی و بان کی مون در اجلاس تهران بزرگی و سعه صدر جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد گفت: اجلاس امروز تهران نشان دهنده عظمت و مقام بالای جمهوری اسلامی ایران بود./924/د102/ج
ارسال نظرات