۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۷۱۱۷
آیت الله شبستری:

ریاست سه ساله ایران در غیرمتعهدها بر بحران سیاسی آمریکا خواهد افزود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، رهنمودهای رهبری را راهگشای نظم نوین جهانی دانست و گفت: ریاست سه ساله ایران در جنبش عدم تعهد بر بحران سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد افزود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد اظهار داشت: اگر به یک دهم رهنمودهای رهبری در کنار دیگر بیانات ایراد شده در اجلاس از سوی اعضا عمل شود و شکل اجرایی به خود بگیرد، قطعاً تحولی بزرگ در نظام بین‌المللی حاصل خواهد شد.

 

وی با اشاره به بازتاب بین‌المللی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های مختلف خاطرنشان کرد: رهنمودهای معظم‌له به صورت زنده از شبکه های مختلف خارجی پخش شد و در صدر اخبار رسانه‌های خبری قرار گرفت، حتی رسانه‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانستند از این سخنان مهم چشم‌پوشی کنند، هرچند همواره به دنبال حاشیه‌های این اجلاس بوده‌اند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به بخش هایی از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در جمع سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: سخنان رهبری نگاهی دیگر به اهداف تشکیل اجلاس عدم تعهد بود، به عبارت دیگر این رهنمودهای ارزنده روح و جانی تازه به آرمان اصلی این جنبش بخشید و اهداف آن را که نفی سلطه‌پذیری و خارج شدن از یوغ کشورهای استعماری است، را یادآور شد.

 

آیت‌الله شبستری تصریح کرد:  همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند؛ در شرایط امروز که جهان در حال گذار از نظام تک‌قطبی بوده و نظم نوین جهانی در حال تولید است، کشورهای عضو نم بایستی سند تاریخی تهیه کنند تا ابزار اجرایی داشته و روابط اقتصادی و فرهنگی را مستحکم کند.

 

وی با اشاره به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر راه اندازی دبیرخانه‌ای فعال برای تعیین و تامین اهداف کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: وزارت امور خارجه بایستی برای تحقق این پیشنهاد مهم و ارزنده، اقدامات جدی و عملی داشته باشد، تا تصمیم‌های اجلاس های جنبش پیگیری و اجرایی شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حضور و سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در این اجلاس غنای خاصی به جنبش عدم تعهد بخشید، گفت: گردهمای مقامات عالی‌رتبه و سران بیش از 120 کشور جهان در ایران اسلامی، بی‌شک به مذاق غرب خوش نیامده است، این در حالی است که ریاست سه ساله ایران در این جنبش بر بحران سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد افزود.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که دستاوردهای اجلاس عدم تعهد در تهران می‌تواند اهمیت کشورمان در عرصه بین‌المللی را به رخ جهانیان بکشد، افزود: سخنرانی‌هایی که در این چند روز از سوی حاضران در اجلاس عدم تعهد صورت گرفت، مطالبی در برداشت که می‌تواند در ایجاد نظم نوین جهانی تأثیرگذار باشد و اوج و نقطه عطف این اجلاس بیانات رهبر معظم انقلاب بود که چراغ راه همه ملت‌ها شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان در این دیدار از ترکیب معیوب سازمان ملل انتقاد کرده و خواهان پایان دادن به حاکمیت کشورهای زورگو که دارای سلاح هسته‌ای بوده و از آن استفاده نیز کرده‌اند، شدند.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر توجه ویژه بان کی مون به سخنان حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای گفت: همانطور که معظم له فرموند؛ اتاق فکر جهان نباید به وسیله دیکتاتورهای غربی اداره شده و در این اجلاس باید راهی برای پایان دادن بحق نامشروع وتو از سوی چند کشور یافت.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی را تسلیت گفت و اظهار داشت: روحانیت مجاهد همواره در میادین مختلف مایه خیر و برکت برای نظام اسلامی و امت مسلمان بوده است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات