۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۱۳۶

رایزنی های فشرده وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس سران عدم تعهد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد رایزنی های فشرده و گسترده ای را با همتایان خارجی خود داشت.
علي اکبر صالحي
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر صالحی عصر امروز جمعه در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران بطور جداگانه با وزرای امور خارجه نیجریه و اریتره دیدار و گفتگو داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای نیجریایی خود خاطر نشان کرد : دو کشور زمینه ها و فرصتهای زیادی برای توسعه و گسترش روابط دارند که باید آنها را بسیج کرده و بکار گیریم. دکتر صالحی همچنین بر آمادگی کشورمان برای تبادل تجربیات و توانمندیها در حوزه های صنعتی و نفت با نیجریه تاکید کرد. 
وزیر امور خارجه نیجریه نیز در این دیدار میزبانی و سازماندهی عالی اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در تهران را به دکتر صالحی تبریک گفت و با اشاره به ریاست ایران بر اجلاس نم در یک برهه حساس ، برای کشورمان آرزوی موفقیت نمود. 
دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه همچنین با وزیر امور خارجه اریتره دیدار و گفتگو کرد.
در دیدار دکتر صالحی وزیر امور خارجه با همتای اریتره ای اش نیز طرفین برای گسترش همکاریها و روابط اقتصادی و تجاری و بازرگانی بویژه در زمینه اجرای طرحهای سرمایه گذاری ابراز علاقه کردند. 
وزیر امور خارجه اریتره نیز در این دیدار آغاز دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنش عدم تعهد را تبریک گفت و برای کشورمان آرزوی موفقیت کرد.
 دیدار وزرای خارجه ایران و ارمنستان  
دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور همچنین در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در محل برگزاری اجلاس سران با وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. 
وزرای امور خارجه ایران و ارمنستان در این دیدار در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه فیمابین و برخی مسائل مورد علاقه طرفین گفتگو و تبادل نظر کردند و بر ضرورت پیگیری توافقات و تفاهمات صورت گرفته در خلال کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید نمودند.
وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار ریاست جمهوری اسلامی ایران بر شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و از برگزاری و تریبات شایسته و بسیار خوب اجلاس تهران تقدیر و تشکر کرد. 
دیدار دکتر صالحی با وزیر امور خارجه برونئی
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین صبح جمعه  در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با وزیر امور خارجه برونئی دیدار و گفتگو داشت.
 دکتر صالحی در این دیدار با تاکید بر اینکه ما برای کشور برونئی احترام قائلیم ، خاطر نشان کرد : با وجود روابط عالی سیاسی فیمابین دو کشور، در عین حال باید متناسب با این روابط عالی باید سطح روابط اقتصادی و تجاری را نیز ارتقاء بدهیم و راههای توسعه و گسترش بین از پیش این روابط را پیگیری نمائیم.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر ضرورت تقویت روابط مردمی بین دو کشور نیز تاکید کرد. 
وزیر امور خارجه برونئی نیز در این دیدار برگزاری عالی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و ازهمتای ایرانی خود برای سفر به برونئی دعوت بعمل آورد.
طرفین در این دیدار همچنین در مورد برنامه ریزی برای تبادل هیات هایی در عالی ترین سطوح گفتگو کردند./924/د102/ج
ارسال نظرات