۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۳۷۱۶۴
با سخنرانی آیت‌الله خاتمی؛

مراسم سالروز وفات عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد خاتمی فردا در شهر ری برگزار می‌شود.
حضرت عبدالعظيم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام این مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدین ری و عموم ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم علیه السلام  ازسراسر کشور، 15 شوال مطابق با 12 شهریور ماه در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

در این مراسم که از ساعت 11 صبح آغاز خواهد شد، زیارتنامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام از سوی آقای احمد زین العابدین فرد قرائت خواهدشد و مداح اهل بیت(ع)، آقای مجتبی باقری به مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت خواهد پرداخت و سخنران این مراسم نیز آیت الله سیّداحمد خاتمی خواهد بود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نواده پاک امام حسن مجتبی و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیه السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان  ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت علیهم السلام نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است./919/د103/ن

 

ارسال نظرات