۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۱۶۶
در دیدار اعضای ستاد کنگره آیت الله گلپایگانی مطرح شد؛

تاکید مدیر حوزه‌های علمیه بر تبیین سیره علمی و اخلاقی علمای سلف

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه تکریم و تجلیل از خدمات علمای سلف را امری مهم ارزیابی کرد و گفت: باید با تبیین سیره علمی و اخلاقی علمای بزرگ، خدمات و آثار آنان به جامعه و نسل جوان شناسانده شود.
ديدار اعضاي ستاد برگزاري کنگره آيت الله گلپايگاني با آيات حسيني بوشهري و استادي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز در جمع اعضای ستاد سیاست‌گذاری کنگره حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی(ره) با اشاره به حدیث شریف«من اکرم عالما فقد اکرم الله؛ همانا کسی که عالمی را تکریم کند، خدا را تکریم کرده است» گفت: اقداماتی از این دست بهترین کارها برای فرهنگ‌سازی است.

امام جمعه قم افزود: ایشان با ده‌ها سال عمر با برکت خود از میان ما رفته و خدمات بزرگی را در ‌بخش‌های مختلف انجام داده‌اند، منتهی اگر برکات وجودی‌ آنها منحصر به دوران حیات شان باشد و بعدها اثری در اختیار دیگران قرار نگیرد، ارتباط توده‌های مختلف مردم با این شخصیت بزرگ محدود می‌شود و باید گفت کار این کنگره، تاریخی ساختن این چهره با عظمت است.

وی با بیان این که طبق حدیث شریف« العلما باقون ما بقی الدهر» علما ذاتا جاودانه هستند، اظهار داشت: شرط باقی ماندن عالم این است که افرادی با شناختی که از آن عالم دارند تلاش کنند برای شناسایی و معرفی او، در حالی که امروزه بسیاری از چهره‌ها با وجود تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیاد شناخته شده نیستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: نسل جوان آشنایی کمی با علما دارند و از خصوصیات‌ ایشان آگاهی کمتری دارند، گر چه پرداختن به علما برای استادان و فضلای حوزه علمیه ارزشمند است ولی سیره اخلاقی ایشان اگر برای نسل جوان و همچنین سطوح مختلف جامعه به صورت کتابچه‌هایی حاوی نکات، اندرزها و حالات رفتاری ایشان تدوین شود اثر بیشتری خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به مدت عمر با برکت حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) ابراز داشت: سیره رفتاری و مبارزاتی ایشان با توجه به کهولت سنی به صورت برجسته‌ باید مورد توجه باشد، همچنین سیره تبلیغی ایشان از نکات قابل توجه است، چراکه با وجود مشغله‌های علمی فراوان مقید به ایراد سخنرانی و قرائت روضه برای سید الشهدا(ع) در روز عاشورا بودند، این نکته برای طلابی که تصور می‌کنند تبلیغ جایگاه علمی را نزول می‌دهد دارای اهمیت فراوان است.908/پ202/ج

ارسال نظرات