۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۳۷۱۶۸
حضرت آیت الله خامنه‌ای:

اشتراکات ایران و مغولستان زمینه مساعدی برای گسترش روابط دو کشور است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار رییس جمهور مغولستان اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور را زمینه مساعدی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: مغولستان تمایل بسیاری برای روابط گسترده با جمهوری اسلامی ایران از جمله امور اقتصادی، زیربنایی، سیاسی و مبادله استاد و دانشجو دارد.
ديدار تساخياگين البگ دورج رئيس‌جمهور مغولستان با رهبر معظم انقلاب
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (شنبه) در دیدار آقای البگد رج تساخیا رئیس جمهور مغولستان، به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و مغولستان از جمله آثار تاریخی و علمی مربوط به دوران حاکمیت مغولها در ایران اشاره کردند و افزودند: روابط ایران و مغولستان با چنین پیشینه تاریخی، باید بیش از پیش گسترش یابد.
ایشان ظرفیت ها و تواناییهای جمهوری اسلامی ایران را بسیار بالا خواندند و تأکید کردند: دو کشور می توانند همکاریهای متنوعی در زمینه های اقتصادی – سیاسی – فرهنگی - دانشگاهی و بین المللی داشته باشند.
در این دیدار رئیس جمهور مغولستان، اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور را زمینه مساعدی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: مغولستان تمایل بسیاری برای روابط گسترده با جمهوری اسلامی ایران از جمله امور اقتصادی، زیربنایی، سیاسی و مبادله استاد و دانشجو دارد.
رئیس جمهور مغولستان تأکید کرد ما نیز با دیدگاه شما درخصوص منطقه عاری از سلاح هسته ای موافقیم و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق همه کشورها می دانیم. /924/د102/ج
ارسال نظرات