۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۷۱۸۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برقراری امنیت کامل در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی و معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن کریم قرارگاه منطقه‌ای سپاه عاشورا‌ از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علی پور، معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجانشرقی در بازدید از مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: با استقرار ایستگاه های سیار پلیس در مناطق زلزله زده امنیت و آرامش در این مناطق برقرار است.

 

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و برابر تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان از زمان وقوع زلزله با استقرار ایستگاه های سیار پلیس در هریک از روستاهای زلزله زده امنیت و آرامش کامل در این مناطق برقرار می باشد.

 

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجانشرقی گفت: بعد از گذشت سه هفته از زمین لرزه 2/6 ریشتری در شهرستان های اهر ،ورزقان و هریس تا کنون هیچ گزارش سرقت در این مناطق زلزله زده به سیستم 110 اعلام نشده که این نشان از وجود امنیت کامل در این مناطق می باشد.

 

علی پور در ادامه به اقدامات دیگر ناجا در این مناطق اشاره و گفت: از زمان وقوع زلزله با هماهنگی های صورت گرفته دو فروند بالگرد از ناجا به استان اعزام که این بالگردها در خصوص انتقال کمک های مردمی و سازمان های دولتی به شهرستان های زلزله زده عمل نمودند و همچنین پروازهای امنیتی و انتظامی به طور مستمر در این مناطق صورت گرفته است.

 

معاون عملیات در خاتمه ضمن همدردی با آسیب دیدگان زلزله در استان تاکید کرد: عوامل انتظامی و علی الخصوص ایستگاه های سیار پلیس در مناطق زلزله زده در خدمت زلزله زدگان عزیز بوده و پلیس نیز در کنار این عزیزان مصم است تا هر چه سریع تر نسبت به ساخت و ساز مسکن و سر پناه برای خانواده ای آسیب دیده اقدامات خوبی انجام شود .

 

عکس‌ها و فیلم‌های زلزله آذربایجان‌شرقی گردآوری می‌شود

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از گردآوری عکس‌ها و فیلم‌های زلزله اخیر در مناطق اهر، هریس و ورزقان خبر داد و اظهار داشت: در راستای برگزاری مراسمی در تالار وزارت کشور که با حضور خیرین جهت بازسازی و عمران مناطق زلزله‌زده برگزار می‌شود طرح گردآوری عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده از این حادثه جانگداز به منظور تهیه آرشیو غنی و برگزاری نمایشگاه عکس اجرا می‌شود.

 

داننده موضوعات این طرح را، مسائل دینی و معنوی و نقش و جایگاه آن در حفظ روحیه افراد در مناطق زلزله‌زده، حضور مسؤولان کشوری در منطقه و تاثیر آن در روحیه زلزله‌زدگان، نمایش ابعاد مختلف تلاش دولتمردان و آحاد مردم برای سازندگی و جبران خسارت وارده به مناطق زلزله‌زده،‌همکاری و همدلی مسؤولان و مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و نقش و جایگاه تشکلهای غیردولتی در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد.

 

وی گفت: همچنین پس از بازبینی آثار ارائه شده، به پانزده نفر از صاحبان آثار برگزیده کمک هزینه زیارتی مشهد مقدس پرداخت شده و به هر یک از آثار منتخب 500 هزار ریال اهداء می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه عکسها باید مستند باشد، تاکید کرد: علاقمندان می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده بوسیله دوربین و موبایل خود اعم از حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را تا دوازدهم شهریورماه به دبیرخانه این طرح واقع در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز و یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان ارسال نمایند.

 

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن کریم قرارگاه منطقه‌ای سپاه عاشورا‌

مسابقات قرآن کریم ‌با حضور کارکنان‌ ‌و خانواده‌های آنان ‌و همچنین کارکنان وظیفه ‌یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه مستقر در استان آذربایجان‌شرقی ‌در سالن شهدای سپاه عاشورا و کانون بسیج جوانان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به رقابت پرداختند.

 

در این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل سیده مریم خدامی، در رشته تحقیق الهام جدیدی از همسران پاسدار، در رشته ترتیل محبوبه پوراسد از کارکنان خواهر، در رشته حفظ 3 جزء آمنه طاهری، حفظ 5 جزء فاطمه فرتوت، حفظ 10 جزء محبوبه رزمی، حفظ 20 جزء فاطمه فیضی از همسران پاسدار، حفظ 10 جزء مهدیه فخیمی از فرزندان پاسدار، در رشته مفاهیم آسیه تخته روان از کارکنان خواهر، در رشته مفاهیم سطح 2 زهرا سخنور از فرزندان پاسدار، در رشته مفاهیم 10 جزء اول قران عاطفه جعفری از فرزندان پاسدار و در رشته مفاهیم 10 جزء فریده تنهایی از همسران پاسدار مقام‌های اول را کسب کردند.

 

سومین جشنواره دینی تئاتر ماه در تبریز برگزار می شود

شهرام خدایی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر ماه شهریور ماه جاری در تبریز  خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره 13 الی 16 شهریور ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن و خانه تئاتر تبریز برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تولید آثار نمایشی فاخر و ارزشمند ایرانی و حمایت از گروه­های نمایشی استان عنوان کرد و گفت: از 70 متن نمایشنامه رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از مراحل بازخوانی و بازبینی 9 اثر انتخاب شده و به اجرا گذاشته می شود.

 

خدایی افزود: آثار انتخاب شده در این جشنواره از شهرهای تبریز، مراغه، آذرشهر و مرند هستند و محتوای آثار در حوزه های دینی، اندیشه های اسلامی، تحکیم بنیاد خانه و خانواده، هنر دفاع مقدس و بیداری اسلامی هستند./935/د101/س

ارسال نظرات