۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۳۷۱۹۵
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

خنثی‌سازی توطئه‌ دشمنان اسلام با مجاهدت طلاب امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حملات سنگینی که امروز دشمنان از راه شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف بر پیکره اسلام وارد می‌کنند، افزود: یک طلبه باید هر لحظه خود را برای دفاع و پاسخ به این شبهات آماده کند و این کار نیازمند تلاش و فعالیت همراه با تقوای الهی است.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان، در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان که صبح امروز در مدرسه صدر بازار برگزار شد، با تبریک سال تحصیلی جدید به مدیران، معاونان و طلاب گفت: طلاب باید قدر و عظمت این شغل را بدانند و توجه کنند که در چه راهی و برای چه منظوری وارد حوزه شده‌اند.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که اگر شخصی از منزل خارج شود و بخواهد یک بابی از علم را فرا گیرد و قصد او در این یادگیری این باشد که باطلی را به حق و یا یک گمراهی را هدایت کند، این عمل او برابر است با عبادت چهل ساله، اظهار داشت: با توجه به این روایت است که می‌توان فهمید ارزش کار شما چقدر است و اگر کسی بخواهد مکتب اهل بیت(ع) را گسترش دهد کار مهمی را آغاز کرده است.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: البته اگر کسی بخواهد برای مسائل دنیوی وارد شغل شریف طلبگی شود، وقت خود را هدر داده و خیلی زود دلسرد می‌شود.

 

وی با توجه به سخن پیامبر اعظم(ص) که بهترین اعمال در گرو نیت آن است، افزود: فرق بین دو نفر که کار نیک انجام می‌دهند، یکی برای ریا و دیگری برای خدا در نیت آنها است و نیت این نیست که به زبان بگویی یا در ذهن به آن فکر کنی، بلکه نیت آن چیزی است که تو را به سوی آن عمل حرکت می‌دهد.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حال اگر خداوند شما را به سوی طلبگی حرکت داده است، ارزش دارد، چرا بسیاری از فرزندان روحانیان طلبه نمی‌شوند، زیرا این‌گونه روحانیان در جلوی چشم خانواده از شغل خود گله می‌کنند و ای کاش این چنین افرادی که اصلا نمی‌دانند چه‌کاره هستند هیچ‌گاه طلبه نمی‌شدند.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به حمله سنگینی که امروز دشمنان از راه شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف بر پیکره اسلام وارد می‌کنند، افزود: یک طلبه باید هر لحظه خود را برای دفاع و پاسخ به این شبهات آماده کند و این کار نیازمند تلاش و فعالیت همراه با تقوای الهی است.

 

امام جمعه اصفهان در پایان سخنانش ابراز داشت: بدانید که خداوند نعمت بسیار بزرگی را به شما عنایت کرده است و شما نیز باید در جهت قدردانی از این نعمت تلاش خود را برای هدایت مردم جامعه، روز افزون کنید؛ اما در ابتدا باید خود را هدایت کنید تا در این راه موفق شوید.‌/9392/پ202/س

  

ارسال نظرات