۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۷۲۰۱
عصر امروز در تهران؛

مراسم گرامیداشت آیت الله ایروانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت آیت الله ایروانی، مؤسس حوزه علمیه ایروانی تهران، عصر امروز با حضور رییس مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار می‌شود.
آيت الله ايرواني

 

حجت الاسلام فرید قره‌زاده، معاون حوزه علمیه آیت الله ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ از برگزاری گرامیداشت مرحوم آیت الله سید عبدالمجید ایروانی خبر داد.

وی در ادامه افزود: این مراسم با سخنرانی و حضور آیت الله سید احمد خاتمی،‌ امام جمعه موقت تهران،‌ آیت الله محمدرضا مهدوی کنی،‌ رییس مجلس خبرگان، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و علما،‌ روحانیان و طلاب استان تهران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، این مراسم‌ امروز بعد از نماز مغرب و عشا در تهران،‌ میدان گمرک،‌ خیابان رباط کریم،‌ ابتدای خیابان انبار نفت،‌ مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

گفتنی است، آیت الله سیدعبدالمجید ایروانی،‌ مقدمات دروس علمی را در تبریز طی نموده و در سال 1332 وارد حوزه علمیه قم گردیده و به تکمیل تحصیلات عالیه مشغول شدند و راه پر مسؤولیت و پر زحمت آباء و اجداد خود را برای نشر فرهنگ اسلامی پذیرفته و ادامه دادند.

مرحوم ایروانی نزد حضرات آیات عظام بروجردی، شاهرودی، داماد و اراکی کسب فیض نمود و درس فقه و اصول را از محضر حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) فرا گرفت و تا زمان تبعید معظم له در سال 1342 از شاگردان ایشان بود و به تدریس سطوح در حوزه علمیه قم نیز مشغول بود.

مرحوم ایروانی در راه حق و استقرار حکومت اسلامی مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر بود و آزار و اذیت فراوان رژیم و دستگیری‌های متعدد ساواک و فشارها و شکنجه‌های فراوان نتوانست در عزم و اراده ایشان خللی ایجاد کند و مبارزات خود را تا مرحله تحصن در دانشگاه تهران به منظور اعتراض به جلوگیری از ورود حضرت امام ادامه دادند که منجر به دستگیری ایشان و عده‌‌ای از علما گردید./958/ت302/ب

ارسال نظرات