۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۲۱۶
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور؛

ثبت یک موقوفه جدید در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ثبت یک موقوفه جدید در یکی از روستاهای این استان خبر داد.
اخبار کوتاه

 

حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: اداره کل اوقاف استان در سال جاری تاکنون 4 مورد وقف جدید ثبت کرده که نشان از ترویج فرهنگ این سنت حسنه میان مردم متدین و دین‌مدار اردبیل دارد.

 

وی از ثبت یک وقف جدید در روستای الوارس از توابع اردبیل خبر داد و گفت: این مورد از سوی یکی از واقفان خیراندیش استان به ارزش 300 میلیون ریال با نیت احداث کتابخانه و سرویس بهداشتی ثبت شده است.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقه مرحله شهرستانی حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم و مسابقه اذان، ابتهال، مدیجه سرایی و همخوانی قران کریم در اردبیل خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در دو مقطع سنی زیر16 سال و بالای 16 سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشوری و منطقه است، افزود: برای این منظور برای ثبت نام در این دوره از رقابت ها علاقه‌مندان می توانند به ادراه کل اوقاف و امور خیریه در مرکز استان و به شعبات اداره کل در شهرستان های خلخال، مشکین شهر مراجعه کنند، افزون بر این دفتر دارالقران کریم در نمین و موسسه قرآنی نورالثقلین در منطقه جعفر اباد و اصلاندوز ونیز دارالقران الکریم امام سجاد (ع) در شهرستان گرمی نیز پذیرای علاقه مندان به علوم قرَآنی است.


وی گفت: مهلت نام نویسی از پنجم شهریور تا پنچم مهر تعیین شده و علاقه‌مندان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به محل های مذکور مراجعه کنند.

 

رونمایی از دو کتاب «هنگامه بیداری» و «ما می توانیم» در زنجان
اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با کتاب های هنگامه بیداری با ندای رهبر و ما می توانیم را همزمان با نمایشگاه هفته دولت در مرکز نمایشاه های بین المللی کاسپین زنجان رونمایی کرد.


در کتاب هنگامه بیداری، 110 بیدار باش در تهاجم فرهنگی دشمن از مقام معظم رهبری ی به چاپ رسیده و برای اولین بار این کتاب در نمایشگاه بین المللی زنجان رونمایی و در میان اهالی فرهنگ و عموم مردم توزیع شد.


این کتاب در بردارنده منویات مهم و ارزشمند، حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با فرهنگ دینی و مختصات تهاجم فرهنگی دشمنان است.


گفتنی است، کتاب « هنگامه بیداری » در قطع جیبی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان منتشر شده است.


همچنین کتاب « ما می توانیم » با محوریت موضوع سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی منتشر شده است.


کمک هیات‌های مذهبی آذربایجان شرقی به آسیب دیدگان زلزله
محمد فتح الله‌زاده، کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال کمک‌های هیات‌های مذهبی استان به زلزله زدگان خبر داد و گفت: این تشکل های دینی به ویژه در تبریز همگام با آحاد ملت مسلمان و شهید پرور استان با ارسال کمک‌های مادی و غیر مادی با آسیب دیدگان این زلزله ابراز هم‌دردی کردند.


این کمک ها که بالغ بر 10 میلیارد ریال بوده، شامل اقلامی نظیر خوراک، پوشاک و لوازم بهداشتی است که توسط 25 وانت بار به منطقه اهر هریس و ورزقان ارسال شد.


گفتنی است، در برخی از روستاها نیز هیات‌های مذهبی با استقرار نانوایی و آشپزخانه سیار اقدام به تهیه نان و غذای گرم برای اهالی کرده‌اند.


جهاد دانشگاهی در تحول علوم انسانی نقش‌آفرینی کند
میکائیل جمالپور، مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجانشرقی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان جایگاه ویژه ای در بین دستگاه های مختلف دارد، اظهار داشت: کارنامه عملکرد جهاد دانشگاهی خیلی قطور است اما طبیعتا تشکیل ستاد شورای تحول بنیادی نشان از این دارد که وضعیت موجود برای خود جهاددانشگاهی راضی کننده نیست.


وی جهاد دانشگاهی را یکی از نهاد هایی دانست که اگر به جای راهنما بودن، رقیب دستگاه های دیگر شود خطر آفرین خواهد بود، ادامه داد: جهاددانشگاهی باید مشخص کند می خواهد جایگاه ستادی داشته باشد یا صنفی و اگر هر دو را بخواهد باید دراین  حوزه ها عملکرد متوازنی داشته باشد و البته در خیلی کارها این حرکت متوازن دیده می شود ولی تلاش بیشتر از ضعف ها و تهدیدات می کاهد و بر نقاط قوت می افزاید.


جمالپور در زمینه کمک به تحول علوم انسانی در دانشگاه ها کارنامه جهاد دانشگاهی را  غیر قابل قبول دانست و افزود: جهاد دانشگاهی باید گره از چنین مشکلات دانشگاه ها باز کند.


وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "فرهنگ سایه ای از نبوت است" فرهنگ سازی را کلید بسیاری از مشکلات کشور خواند و خاطر نشان کرد: کار های فرهنگی باید با روحیه جهادی و از جهاد دانشگاهی شروع شود./935/پ203/س

ارسال نظرات