۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۲۱۷
امام جمعه جلفا:

اجلاس سران عدم تعهد انزوای آمریکا را به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی حضور سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران و بازتاب نتایج آن در رسانه های بین المللی را انزوای آمریکا و کشورهای غربی دانست.
اجلاس سران عدم تعهد انزوای آمریکا را به دنبال خواهد داشت

 

حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برگزاری موفق اجلاس نم در تهران اظهار داشت: با برگزاری این نشست، توطئه های آمریکا، اسرائیل و نوکران غربی‌شان نقش برآب شد و به یقین مسیر اهداف این اجلاس بین المللی با ریاست سه ساله ایران تغییرات اساسی در راستای رفع مشکلات کشورهای مستضعف آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 

حجت الاسلام انتظاری گفت: اجلاس سران جنبش عدم تعهد که به اذعان اعضای این جنبش مهمترین و تاثیرگذارترین اجلاس از زمان تاسیس این جنبش بوده است، ابهامات جهانیان درباره بسیاری اتهامات علیه ایران را مرتفع کرده و بی ثباتی سیاست های آمریکا را به اثبات رساند.

 

امام جمعه جلفا با بیان این‌که ایران به کشوری تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است، افزود: با برگزاری اجلاس نم در تهران کشورهای عضو جنبش برای حل مشکلات دیرین بوجود آمده از سوی آمریکا در منطقه امیدوار شده اند و همه شرکت کنندگان بر لزوم همکاری بیشتر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو تاکید دارند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی رمز موفقیت ایران در خنثی سازی سیاست های استکبار را تبعیت از ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه همواره در طول تاریخ توانسته از سدهای بزرگ تاریخی عبور کند، در حقیقت نقطه عطف اجلاس عدم تعهد منویات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

 

وی با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس نم اظهار داشت: ایشان در سخنانی مهم تاکید داشتند که جهان در حال گذر از یک پیچ تاریخىِ بسیار مهم است که انتظار می رود که نظمى نوین در حال تولد یافتن باشد، در حقیقت منظور رهبری از این کلان نقش‌آفرینی تاریخی اعضای جنبش عدم تعهد در مدیریت مشترک جهانی بوده است.

 

حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: معظم‌له در سخنان خود تصریح داشتند که مجموعه‌ غیرمتعهدها حدود دو سوم اعضاء جامعه‌ى جهانى را در خود جاى داده است و می تواند در شکل‌دهى آینده نقشى بزرگ ایفاء کند، به عبارت دیگر این جنبش با هم‌افزایى امکانات و ظرفیت هاى گسترده خود می تواند براى نجات جهان از ناامنى و جنگ و سلطه‌گرى، نقشى تاریخى و ماندگار داشته باشد.

 

امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که رهبری علاج مشکلات را همکاری هاى اقتصادى و رسانه‌اى و انتقال تجربه‌هاى پیشبرنده و تعالى‌بخش، دانستند، خاطرنشان کرد:. این کلام گهربار رهبری که فرمودند؛ « از اخم قدرت هاى زورگو نترسیم و به لبخند آنان دل خوش نکنیم » می تواند نکته اساسی در حفظ استقلال کشورهای عضو جنبش باشد.

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی رژیم های کمونیستى و لیبرال دموکراسى شرق و غرب را به چالش کشیدند، گفت: همانطور که ایشان فرمودند؛ کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می توانند به ارتقای بهره‌ورى سیاسى جنبش در مدیریت جهانى بیندیشند و براى تحول در این مدیریت، سندى تاریخى تهیه و ابزارهاى اجرایى آن را فراهم کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات