۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۲۳۱

وزیر آموزش و پرورش با آیت الله شبستری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ حمیدرضا حاجی‌بابایی در سفر به استان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر رسیدگی جدی به وضعیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان در مناطق زلزله‌زده استان اظهار داشت: توجه ویژه به ساخت و ساز خانه های تخریب شده نباید متولیان آموزشی را از رسالت خطیر خود غافل کند.

 

وی با بیان این‌که مدارس، کمترین آسیب را در مناطق زلزله‌زده ارسباران دیده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت بیش از پیش به مقاوم سازی مدارس توجه کند، چراکه پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع چنین حوادثی شرط عقل است.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود دانایی را محور توسعه و آموزش و پرورش را مهم‌ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: تعمیق تربیت دینی و صیانت از هویت فرهنگ اسلامی دانش ‌آموزان، ارتقای کیفیت و سازگاری توسعه آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم و می‌خواهیم که نسلمان توانمند تربیت شود، باید در استراتژی‌ فرهنگی و آموزشی اصول مترقی اسلام را مورد توجه قرار دهیم، در شرایطی که جامعه اسلامی ایران مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار گرفته، رسالت آموزش و پرورش خطیر بوده و باید دولت به تجهیز و تقویت بیش از گذشته این نهاد اهتمام ورزد.

 

آیت الله شبستری تعلل مربیان در تعلیم خیر و نیکی‌ به دانش ‌آموزان را موجب بروز رذایل اخلاقی در جامعه دانست و افزود: آموزش به عنوان نوعی سرمایه‌ گذاری در نیروی انسانی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می ‌شود، باید زمینه های لازم برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن فراهم شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید مسأله تربیت اسلامی و قرآنی در مدارس مورد غفلت واقع شود، تصریح کرد: در غیر این صورت در آینده شاهد نسلی متخصص؛ اما فاقد تعهد لازم خواهیم بود، از سوی دیگر آشنایی مربیان با روحیات تک تک دانش آموزان می تواند در ارتقای سطح تحصیلی و اخلاقی آنان نقش بسزایی داشته باشد.

 

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش مدارس را نماد نظم در جامعه دانست و گفت: آماده سازی مدارس آسیب دیده از زلزله های اخیر شور و نشاط را به این مناطق خواهد آورد، تلاش خواهد شد 29 شهریورماه جاری برای جشن شکوفه ها در یکی از مدارس این منطقه حضور یابد.

 

وی ادامه داد: تمامی تمهیدات و مقدمات لازم برای نواخته شدن زنگ تحصیل مدارس آسیب دیده ارسباران در روز اول مهر ماه همزمان با سراسر کشور فراهم شده است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات