۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۷۲۳۲
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

همایش علامه سید جعفر شهیدی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ همایش علامه سید جعفر شهیدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بروجرد آغاز به کار کرد.
همايش علامه سيد جعفر شهيدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی علامه سید جعفر شهیدی، صبح امروز با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان محلی استان لرستان و دیگر اقشار مردم این استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بروجرد آغاز به کار کرد.

اهدای لوح تقدیر و نشان مفاخر فرهنگی به خانواده دکتر شهیدی، رونمایی از تمبر و تندیس یادبود علامه شهیدی و آغاز به کار سایت علامه شهیدی از دیگر برنامه های این همایش محسوب می شوند.

غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و علی موسوی گرمارودی شاعر فرهیخته کشور از میهمانان و سخنرانان ویژه این همایش هستند.

برگزاری کارگاه های آموزشی روش تدریس درس زبان فارسی استاد دکتر ضیاء الدین قاسمی، استاد موسسه دهخدا و روش تدریس عروض و قافیه استاد محسن ذاکر الحسینی استاد فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از برنامه های روز دوم این همایش محسوب می شوند.

در این همایش علاوه بر بررسی ابعاد شخصیتی علامه سید جعفر شهیدی کتاب سال با موضوع قرآن، نهج‌البلاغه و امام علی(ع) نیز انتخاب می شود.

بر اساس این گزارش، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در ابتدای ورود به شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران حاضر شد به سؤالات آن ها در رابطه با اجلاس عدم تعهد پاسخ داد.

لازم به ذکر است، قبل از آغاز همایش سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با حضور در مقبره شهدای گمنام در تپه چغا این شهرستان و قرائت فاتحه و نثار گل، از جانفشانی ها و رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهیدان گمنام تجلیل کرد.

گفتنی است، همایش علامه شهیدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه آزاد، بنیاد نهج‌البلاغه، بنیاد غدیر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حال برگزاری است./9464/پ202/ب

ارسال نظرات