۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۲۴۲
استاد دانشکده علوم حدیث:

حضرت عبد العظیم مطیع محض ولایت و امام زمان خود بود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشکده علوم حدیث با بیان این‌که حضرت عبدالعظیم(ع) مطیع محض ولایت و امام زمان خود بود، هم‌طرازی زیارت ایشان با زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را به این سبب دانست.
آستان مقدس حضرت عبدالعظيم

حجت الاسلام احمد غلامعلی، استاد دانشکده علوم حدیث، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، داشتن سطح بالایی از علم را از ویژگی های منحصر به فرد این امام زاده شریف عنوان کرد.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم الحسنی ابن عبدالله از راویان برجسته شیعه بود که حضور دو امام یعنی امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و به روایتی سه امام را درک کرد و از آنجا که دیداری از ایشان با امام رضا(ع) روایت نشده، نمی توان گفت که ایشان، امام رضا(ع) را ملاقات کرده است.

این استاد دانشکده علوم حدیث ابراز داشت: از ویژگی های منحصر به فرد دوران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افراط و تفریط کردن های عده ای درباره ائمه هدی سلام الله علیها است، اما حضرت عبدالعظیم حسنی با تنظیم کردن افکار و عقاید خود با راه و روش ائمه از هر دو گروه اجتناب داشت.

وی اظهار داشت: در دوران این بزرگوار سادات حسنی بدون اجازه از امام زمان خود تک روی ها و قیام هایی را انجام می دادند، اما از آنجا که حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مطیعان محض ولایت و امام زمان خود بود هرگز بر خلاف دستورات ائمه سلام الله علیه حرکت نکرد.        

این کارشناس مباحث تاریخی و اعتقادی خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هم طراز بودن زیارت ایشان با زیارت امام حسین(ع) بوده است، که می توان علت این هم طرازی را مطیع محض ولایت بودن و سنجیدن همه نگرش های خود با امام زمان دانست. /929/ت303/ی

 

ارسال نظرات