۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۲۷۲
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

مراسم بزرگداشت شخصیت حضرت عبدالعظیم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور علما، روحانیان،‌ طلاب و اقشار مختلف مردم در شهرری برگزار شد.
حضرت عبدالعظيم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، ظهر امروز با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام والمسلمین ری شهری، متولی آستان مقدس حرم عبدالعظیم الحسنی(ع)،‌ حجت الاسلام سید علی شاهچراغی،‌ امام جمعه شهرری، حسین فدایی،‌ نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و علما،‌ روحانیان،‌ طلاب و اقشار مختلف مردم در مصلای شهرری برگزار شد.

آیت الله خاتمی در این مراسم با اشاره تقارن شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء،‌ عموی پیامبر(ص) و حضرت عبدالعظیم(ع)، درباره شخصیت والای این دو بزرگوار تصریح کرد: این دو بزرگی که مجلس به یاد آنها شکل گرفت است، می‌توان قاطعانه گفت که از برجستگان و صادقان در دین خدا بودند و در صحّت انتصاب حضرت عبدالعظیم(ع) به اهل بیت(ع) هیچ شکی نیست و ایشان مورد عنایت حضرت هادی(ع) بودند و سفارشات زیادی در مورد زیارت ایشان در روایات شده است.

وی در ادامه افزود: حدیث از امام باقر(ع) داریم که «در قائمه عرش خدا نوشته شده است که حمزه، شیر خدا،‌ شیر رسول و سیدالشهدا است» و در مقام ایشان همین بس،‌ که حضرت زهرا(س) به زیارت قبر ایشان می‌رفت و گریه می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت علمی حضرت عبدالعظیم(ع) ابراز داشت: حضرت عبدالعظیم(ع) جلوه برجسته دین مداری است و به معنای دقیق کلمه، فقیه بود و افتخار این را داشت که امام معصوم عنوان فقیه به ایشان داده بودند و تعبیری که اهل علم رجال در مورد ایشان می‌گویند این است که عبدالعظیم(ع) آدم مورد اطمینان، ثقه و عاقلی بود و به شدت در دین احتیاط می‌کرد.

در پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری اقامه شد../958/پ202/س

ارسال نظرات