۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۲۹۰
خطیب جمعه ساری:

ترویج صحیح ارزش‌های دینی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، ترویج صحیح ارزش‌های دینی را تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: دشمنان همواره از گسترش اسلام حقیقی در هراس بوده و هستند.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های کانون های مساجد استان که در ساری برگزار شد با اشاره به تلاش قدرت های استکبار دنیا برعلیه اسلام ناب گفت: همه توان غرب برای جلوگیری از گسترش اندیشه های های دینی در جوامع به کار گرفته شد.


وی با بیان این که دشمن در عرصه فرهنگی سرمایه گذاری های گسترده ای انجام می دهد، افزود: امروز هجم وسیعی از شبکه های ماهواره ای علیه ارزش های اسلامی و انقلابی تبلیغ می کنند.


مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، ترویج صحیح ارزش های دینی را تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: دشمنان همواره از گسترش اسلام حقیقی در هراس بوده و هستند.


امام جمعه موقت ساری، مساجد را بستر رشد و تقویت نسلی دیندار و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مساجد در جهت تقویت باورهای دینی نوجوانان و جوانان بهره گرفت.


وی با بیان این که دشمنان در تلاش هستند با ترویج عرفان‌های کاذب و نوظهور هویت دینی نسل جوان را از آنها بگیرند، ادامه داد: آنها می خواهند جوانان ما با اسلام و اندیشه های دینی بیگانه شوند.

 

حجت الاسلام قاسمی، نقش مساجد در گسترش فرهنگ و روحیه خودباوری را بیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مسجد مهم ترین جایگاه در اسلام است که بر پایه عبودیت و پرستش حضرت حق صفوف مؤمنان را به وجود می‌آورد.


مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را احیاگر نقش مساجد دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب توجه زیادی به مسجد و فعالیت های فرهنگی در آن نمی شد.


امام جمعه موقت ساری، گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه‌ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود.


وی با بیان این که مساجد مهم ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش های اسلامی در جامعه است، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از گام های اساسی و مؤثر جهت رسیدن مسجد به اسلام راستین و کمال است.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود، نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد را بهترین محل برای ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست.


وی هدف از برپایی این نمایشگاه را احیای نقش مساجد، هم‌افزایی و تبادل تجربیات هرچه بیشتر بین کانون‌ها و دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد، ارائه توانمندی، دستاوردها و عملکرد بیست ساله کانون، معرفی نخبگان، برگزیدگان، آثار، تولیدات و ایده‌های برتر کانون‌ها عنوان کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات