۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۳۴۶
نماینده خبرگان رهبری:

انس و آشنایی با قرآن راه مبارزه با ابتذال غرب است

خبرگزری رسا ـ آیت الله شبستری عمل به آموزه های قرآنی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت احکام دینی در کشور دانست.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان اظهار داشت: انتخاب تبریز برای میزبانی این مسابقات بزرگ قرآنی بین‌المللی مسأله‌ای مبارک و بجا بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که تبریز از نظر خاستگاه شخصیت‌های علمی و نخبگان قرآنی به ویژه علامه طباطبایی که بزرگ‌ترین مفسر قرآن در عصر کنونی است، سابقه طولانی دارد، خاطرنشان کرد: مردم این شهر متدین، قرآن‌محور و ولایت‌مدار هستند و عشق به اهل بیت‌(ع) در آذربایجان موج می‌زند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به استقبال مردم تبریز از چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تصریح کرد: این استان به نسبت جمعیتش حافظ و قاریان قرآن زیادی دارد، این علاقه را زمانی بهتر می‌توان فهمید که قاریان مصری در محافل قرآنی تبریز حضور می‌یابند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تقدیر از فعالیت چند ماه دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات در تبریز، گفت: چهارمین دوره این مسابقات در تبریز اگر به نسبت استان‌هایی که سال‌های قبل میزبان بودند، بیشتر نباشد، کمتر نخواهد بود، به‌یقین برکات معنوی این مسابقات شامل حال مردم آذربایجان و ملت ایران خواهد بود.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود عمل به قرآن در مبارزات با رژیم طاغوت، را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت احکام دینی در کشور دانست و اظهار داشت: امروز نیز بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، جنگ نرم، افکار التقاطی و انحرافی گرایش و فهم کلام الهی است.

 

وی توجه به مفاهیم قرآنی و عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی را مورد تأکید قرار داد، گفت: قرآن مجید، سرلوحه زندگی تمام مسلمانان است و پرداختن به قرآن جزء برنامه‌های مهم است که باید به آن پرداخته شود تا مقدمه عمل به محتوای قرآن باشد.

 

آیت الله مجتهدشبستری قرائت و حفظ قرآن مجید را مقدمه ای برای عمل به محتوا و دستورات حیات‌ بخش آن دانست و افزود: در شرایط کنونی که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌ایم انس و آشنایی با قرآن راه مبارزه با ابتذال غرب است.

 

بنابر این‌گزارش، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در روزهای 22 تا 25 شهریور ماه جاری در مجتمع پتروشیمی تبریز با شرکت بیش از 50 کشور در تبریز برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، پیش از این قرار بود، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان در شهر نجف برگزار شود که با انتخاب تبریز به عنوان میزبان این دوره از مسابقات، مردم آذربایجان میزبان بیش از 120 قاری و حافظ ممتاز و بین‌المللی قرآن از داخل و خارج کشور طی 4 روز خواهد بود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات