۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۳۵۱
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان خبر داد؛

تشکیل کارگاه‌های نقد مسیحیت، بهائیت و عرفانهای کاذب در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: کارگاه‌های آموزشی نقد مسیحیت، بهائیت و عرفانهای کاذب و نوظهور برای خواهران طلبه در اصفهان برگزار شد.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه علميه خواهران منطقه چهار

حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این دوره ها با بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند برگزار و در نظر خواهی انجام شده رضایتمندی عمومی شرکت کنندگان احراز گردید و شاهد استقبال خوب خواهران طلبه بودیم به گونه ای که کارگاه های برگزار شده از منظم ترین و ثمر بخش ترین جلسات بود، به همین دلیل پیش بینی می کنیم این دسته از طلاب خواهر جزء موفق ترین وکارآمدترین نیروهای حوزوی کشور باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان داشت: ما تازه اول راه هستیم و در آینده شاهد برگزاری جلسات گسترده کاربردی برای این دسته از دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهید بود.

 وی ادامه داد: امروز با جدیت هر چه بیشتر می گویم، مسلک و مرام وهابیت رو به نابودی است و تلاشهای گسترده و بی‌ثمر آنان نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای اسلامی نیز راه بجایی نخواهد برد.

ضرورت تشکیل کلاس‌های شیعه شناسی

حجت الاسلام ابطحی در ادامه خاطرنشان کرد: در دیداری که به اتفاق اساتید این دوره ها با زعیم حوزه علمیه استان اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری داشتیم، ایشان طرح اجرا شده را بسیار خوب ارزیابی کرده و افزودند، باید کلاسهای شیعه شناسی نیز در این طرح ایجاد گردد، به همین جهت بزودی شاهد برپایی کارگاه های شیعه شناسی نیز خواهیم بود .

وی تصریح کرد: در گذشته جهان تصویر درستی از شیعه نداشت و آن را گروهی کوچک می دانست ولی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس و همچنین جنگ سی و سه روزه رژیم اشغالگر قدس با حزب الله لبنان، دشمن به عظمت شیعه پی برد و دانست که شیعه یک اعتقاد، آرمان و یک مذهب پویا و زنده است.

آموزش وبلاگ نویسی برای خواهران طلبه در اصفهان

مدیر حوزه علمیه خوهران همچنین با بیان این که دوره های آموزشی وبلاگ نویسی برای خواهران طلبه برگزار شد، افزود: تعداد زیادی از خواهران طلبه در عرصه مجازی فعالیت و دارای وبلاگ می‌باشند که تا کنون توانسته اند رتبه اول کشوری را در بین حوزه های کشور به خود اختصاص دهند.

حجت الاسلام ابطحی بیان کرد: در ماه های گذشته که در فضای مجازی علیه امام هادی(ع) هجمه گسترده ای صورت گرفت و به آن حضرت اهانت شد، طرح گسترده و فراگیری در حوزه های علمیه خواهران اجرا شد که خواهران طلبه نقش بسزایی در پاسخ به شبهات مطرح شده بر علیه آن امام مظلوم داشتند.

وی وبلاگ را یک منبر جهانی دانست و افزود: علاوه بر سایت و وبلاگ هایی که مدارس علمیه ایجاد کرده اند و از طریق آن معارف ناب مکتب اهل بیت(ع) را به شیفتگان آموزه های اسلامی ارائه می نمایند، طلاب نیز دارای سایت و وبلاگ های شخصی هستند، لذا دوره های آموزشی و کارگاه های وبلاگ نویسی به آنان کمک خواهد کرد تا با این رسانه و چگونگی کارکرد آن آشناتر شده و به صورت حرفه ای از این ابزار در راستای نشر معارف دینی استفاده نمایند.

مدیر حوزه علمیه خوهران در پایان از خبر گزاری رسا که برای اطلاع رسانی اخبار حوزه های علمیه تلاش می کند تقدیر و کرد و از تأسیس دفتر این خبرگزاری در اصفهان ابراز خرسندی نمود و اظهار داشت: از شما انتظار می‌رود که تمامی اخبار و رویدادهای حوزه های علمیه را پوشش و امید است که بتوانید در منعکس کردن فعالیت های مرکز به موقع و صحیح عمل کنید. /9393/ت302/ع

 

ارسال نظرات