۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۷۳۹۲
ژنرال آمریکایی:

نمی خواهم همدست اسرائیل در حمله به ایران باشم

خبرگزاری رسا ـ با برپائی موفقیت آمیز اجلاس غیر متعهدها در تهران و نمایش قدرت ایران در تمام دنیا، اسرائیل که رؤیای حمله نظامی بر ایران را در سر می پروراند با چالشی بزرگ به نام عدم همراهی غرب با خود مواجه شده است.
اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، هنوز چندی از پایان اجلاس غیر متعهدها در تهران نگذشته است که شبکه های ماهواره ای، به جهت دستیابی به مواجب خود که ضامن حیات آنها است، پایان نشست غیر متعهدها را به منزله ناکامی سیاسی تهران اعلام کردند.


تا اینجا همه چیز کاملاً عادی و مطابق انتظار ملت ایران پیش می رفت. لکن شبکه ماهواره ای من و تو در برنامه اتاق خبر خود، خبر از پشت پرده ای داد که همه سعی در کتمان آن دارند.


در برنامه اتاق خبر این شبکه اعلام شد که موشه یعلون، معاون نخست وزیر اسرائیل که شدیداً از برپائی اجلاس و آنچه که در آن اتفاق افتاده است عصبانی است و به دنبال یارگیری از پایگاه غرب به منظور حمله نظامی به ایران می باشد. ضمن ابراز نگرانی اسرائیل از مخالفت غرب با اقدام نظامی علیه ایران گفت: پیام هایی که برخی کشور های غربی به ایران می دهند این ذهنیت را به ایران می دهد که تهدید های اسرائیل زیاد جدی نیست.


وی افزود: با آمریکا نیز صحبت کرده ایم چرا که آمریکا مسؤول اصلی تصور پیش آمده برای ایران است.

 

من و تو افزود: مناسبات آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله هسته ای ایران رو به تنش گذاشته تا جائیکه نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهو و دانیال شاپیرو سفیر آمریکا در تلاویو گفتگویی بی سابقه و بسیار تند با هم داشتند. نتانیاهو، اوباما را متهم کرده که اقدام کافی برای جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی انجام نداده، سفیر آمریکا نیز نتانیاهو را متهم به تحریف اظهارات رئیس جمهور آمریکا کرد.


برپائی مقتدرانه اجلاس سران غیر متعهدها در تهران حاوی پیام روشنی برای تمام دنیا بود و اینکه ایران به جایگاهی رسیده که هر گونه اقدام عجولانه ای علیه آن بی نتیجه خواهد بود، چرا که از حیث نظامی پرقدرت ترین کشور خاورمیانه است.


این شبکه از قول ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید: آمریکا نمی خواهد به دلیل اقدام یک جانبه اسرائیل مورد سرزنش قرار گیرد.


این ژنرال با سابقه ارتش آمریکا ادامه می دهد: نمی خواهم همدست اسرائیل در حمله به ایران باشم.


جالب آن که پیام روشن اجلاس تهران به همه رسیده جز اسرائیل تا جائیکه شبکه من و تو گفت: آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت : با ارسال پیامی محکم به نخست وزیر اسرائیل از او خواسته است که از هر گونه اقدام تند علیه ایران خودداری کند.


به نظر می رسد هرچه از اجلاس می گذرد عزم جامعه جهانی برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران بیشتر می شود. امروز دنیا می داند ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند، نقش بزرگی در مناسبات دیپلماتیک در منطقه و حتی دنیا دارد و صلاح همه کشورها در برپائی رابطه با ایران است./9161/ت302/ع
 

ارسال نظرات