۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۴۲۷

اعتراض مسلمانان آمریکا نسبت به تخریب یک مسجد

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مسلمانان آمریکا علیه به آتش کشیدن و تخریب مسجد شهر جاپلین در ایالت میسوری اعتراض کردند.
تجمع دانشجويان مقابل سفارت انگليس در اعتراض به ترور دانشمندان ايراني
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، مسجدی که در مرکز شهر جاپلین در ایالت میسوری به آتش کشیده بود، نه تنها محلی برای عبادت مسلمانان آن منطقه بود بلکه محلی برای آموزش قرآن کودکان مسلمان، فعالیت های اجتماعی و همدردی و همیاری مردم دیگر بوده است.
سال گذشته در ماه می طوفان شدید بخش مهمی از شهر جاپلین را ویران کرد و حدود 160 نفر کشته به جای گذاشت. آن زمان درهای این مسجد به روی گروه های امدادی باز بود تا بتوانند به نحوی آسیب دیدگان را یاری کنند. اما حالا مردمی که برای قدردانی از مسجد و مسلمانان آنجا به این منطقه آمده اند فقط با تلی از خاکستر و دو ستون آجری کنار در مسجد مواجه شدند.
بی بی سی که از ترس اعتبارش نمی تواند این گونه اخبار را سانسور کند این خبر را چنین انعکاس می دهد: هزاران مسلمان آمریکایی برای شرکت در گردهمایی سالانه جامعه اسلامی شمال آمریکا به واشنگتن رفته اند، یکی از مسائل مورد بحث حملاتی است که علیه یک مرکز اسلامی در شهر جاپلین در ایالت میسوری اتفاق افتاد، که نهایتا آن را در آتش ویران کردند!
بی بی سی که نخواست بگوید چه کسی یا چه کسانی این مسجد را ویران کردند، ترجیح داد از کلمه گردهمایی به جای اعتراض استفاده و هدف اصلی این اعتراض را یکی از مسائل مورد بحث تلقی کند.
جنس سانسورهای خبری بی بی سی بیشتر اینگونه است. این شبکه که در صدد جلب رضایت مخاطبان خود است اقدام به نشر اخبار جهان می کند ولی آنجا که منافع خود را در خطر ببیند به نحوی آن خبر را کمرنگ جلوه داده یا از افعال مجهول استفاده می کند تا مخاطب متوجه سانسور خبر نشود و از طرفی تحت فشار اربابان خود قرار نگیرد./9161/ت302/ع
ارسال نظرات