۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۴۴۳
آیت الله شفیعی:

منع نوشتن احادیث از سوی خلفا خسارت جبران ناپذیری به اسلام وارد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به منع نوشتن احادیث به دستور خلفا اشاره کرد و گفت: منع نوشتن احادیث در طول یک قرن و نیم، خسارت‌های زیاد برای اسلام در پی داشت که هیچ‌گاه جبران نخواهد شد.
آيت الله شفيعي-افتتاح کتابخانه آيت الله بهبهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در آیین افتتاح کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی در این شهرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و ضرورت آشنایی همگان با کتاب ابراز داشت: همه می‌دانند که فرهنگ، عقل، تدین و تمدن از راه مطالعه کتاب به دست می آید.

استاد درس خارج حوزه علمیه خوزستان با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت‌های علم و پدید آمدن وسائل مختلفی مانند اینترنت، هرگز کتاب جایگاه خود را از دست نداده است؛ چرا که بزرگی آن سبب فراموش نشدن می شود.

 آیت الله شفیعی با بیان این که مسلمانان بزرگترین کتابخانه‌ها را از زمان های قدیم در اختیار داشتند، تصریح کرد: پس از جنگ‌های صلیبی بسیاری از کتاب‌های اسلامی در اختیار بلاد کفر قرار گرفت و تعداد زیادی از آنها به کشورهای دیگر رفت که مدت زمان زیادی نیز از دسترس خارج بودند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خوزستان در ادامه ابراز داشت: امروز با پدید‌ آمدن روابط بین‌الملل، منابع عظیم کتب اسلامی که در جنگ ها به دست کافران افتاده بود، در حال بازگشتن به کتابخانه‌ها هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به منع نوشتن احادیث به دستور خلفا اشاره کرد و گفت: خلفای آن زمان، با منع کردن نوشتن هرگونه حدیث، با فرهنگ و علم مردم مبارزه کرده و ظلم‌های بسیاری را بر آنها وارد کردند.

 عضو شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: منع نوشتن احادیث در طول یک قرن و نیم، خسارت های زیاد برای اسلام در پی داشت که هیچ‌گاه جبران نخواهد شد.

آیت الله شفیعی ابراز داشت: امروز بخش عظیمی از فرهنگ اسلام، مرهون شیعه است که به رهبری امام علی(ع) و بی اعتنایی آن حضرت به منع خلفا در رابطه با جلوگیری از نوشتن احادیث سبب آگاهی بش از پیش مسلمانان در برهه کنونی شده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود با بیان این که روزی که کتاب از مردم گرفته شود، خسارت‌های زیادی به آنان وارد خواهد شد، گفت: کتابخانه‌ها ذخایر بسیار عظیمی هستند که علاوه بر مراقبت از آنها برای نسل های آینده همواره باید مورد استفاده قرار گیرند./9464/پ202/س

 

ارسال نظرات