۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۴۵۸
حجت الاسلام رضوانی:

رسانه ملی باید مجریان مناسبتی تربیت کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: برنامه‌های رسانه ملی باید برای مخاطبان سطوح مختلف به گونه‌ای باشد که با رویکرد اصلی صدا و سیما ملال‌انگیز نباشد.
حجت الاسلام سلمان رضواني

 به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از رسالت، حجت الاسلام رضوانی، پژوهشگر حوزه دین و رسانه اظهار داشت: مناسبت‌های مختلف دارای ویژگی‌هایی هستند که صدا و سیما باید به این ویژگی‌ها توجه کند و البته تا حدودی توجه می‌کند و سعی دارد تا در مناسبت‌های گوناگون برنامه‌ها را با حال و هوای آن مناسبات تنظیم و پخش کند.

حجت‌الاسلام سلمان رضوانی تأکید کرد: برنامه‌های رسانه ملی باید برای مخاطبان سطوح مختلف به گونه‌ای باشد که با رویکرد اصلی صدا و سیما ملال‌انگیز نباشد، در عین حال رسانه بتواند رویکرد نظام را نیز دنبال کند. به نظرم در این حوزه می‌شود نمره خوبی به سازمان داد. هر چند نواقصی وجود دارد و کیفیت رویکرد سازمان می‌تواند بهتر از این باشد.

 این مدرس دانشگاه با تأکید بر این موضوع که این نوع خلأها باعث می‌شود خیلی از برنامه‌های ما آسیب ببیند، گفت: مثلا با غیبت یک مجری معروف، ممکن است یک برنامه دیده نشود. پس باید روی پرورش مجریانی متناسب با این مناسبت‌ها که می‌توانند به تعمیق و کیفیت بخشی برنامه‌ها کمک کنند، کار شود و در این زمینه به نیروی مناسب نیاز است و سازمان در این حوزه‌ها ضعف دارد.

حجت‌الاسلام رضوانی گفت: مطلب مهم در روش ارائه مستقیم یا غیرمستقیم مفاهیم دینی، کیفیت پرداخت به آن روش‌هاست. برای مثال: برنامه «سمت خدا» با کارشناسان خوب خود به عنوان یکی از برنامه‌های موفق در فرمت برنامه‌های معارفی به شکل مستقیم به مباحث معارفی می‌پردازد. این برنامه که گفتگو محور، با حضور مجری و کارشناس است، با برنامه‌ای ترکیبی، مفاهیم و مضامین را به طور مستقیم ارائه می‌دهد و در عین حال برنامه بسیار موفقی بوده است.

این پژوهشگر حوزه دین و رسانه در ادامه گفت: مثال بعدی برنامه ساده‌تری به نام «این شب‌ها» است. این برنامه نیز با اجرای آقای درستکار برنامه‌ای با حضور مجری و کارشناس است و با وجود ساختار ساده، یک برنامه موفق معارفی در رسانه ملی است و با اینکه مطالب معارفی را مستقیم ارائه می کند و ازخیلی از تلویحات و اشارات استفاده نمی‌کند، ولی مخاطب را با خود همراه می‌کند./971/د101/ع

ارسال نظرات