۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۶۰۱
معاون بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور:

بیش از چهارصد نرم افزار علوم اسلامی در مرکز تحقیقاتی تدوین شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با بیان این‌که فعالیت‌‌های علمی و تحقیقاتی مرکز مورد توجه مراکز علمی جهان قرار دارد، گفت: نرم‌ افزارهای مرکز به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان به مباحث دینی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.
محسن مس چي مدير امور بين الملل مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي
محسن مس چی معاون بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در دیدار صبح امروز پرفسور عبدالله سعید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز علمی و تحقیقیاتی پرداخت و افزود: شهر مقدس قم به خاطر وجود حرم حضرت معصومه(س) و شخصیت‌های دینی و مذهبی از قبل از اسلام تا کنون مرکز علمی جهان اسلام بوده است.
معاون بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با باین این‌که قم از بین المللی ترین شهرهای جهان اسلام است، ابراز کرد: بیش از صد و ده ملیت در قم مشغول تحصیل علوم دینی و اسلامی هستند.
مس چی با اشاره به این‌که قم از جهت وجود مراکز تحقیقاتی، مطالعاتی و پژوهشی رتبه نخست را دارا است، افزود: بیش از پانصد مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی اسلامی در قم به صورت رسمی مشغول فعالیت هستند و ده‌ها مؤسسه خصوصی و غیر رسمی نیز به کارهای تحقیقاتی و علمی می‌پردازند.
وی اضافه کرد: قم نخستین شهر استفاد کننده از صنعت IT و کامپیوتر است که از این تکنولوژی برای تحقیقات اسلامی و ساخت کتابخانه‌های دیجیتالی برای سهولت استفاده علاقه‌مندان به مباحث دینی استفاده می‌کند.
معاون بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در ادامه با اشاره به این‌که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های مخطوطات اسلامی در قم است، خاطرنشان کرد: بیشترین کرسی‌های درس و بحث در جهان اسلام نیز در قم دایر می‌شود.
وی با بیان این‌که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بیست و سه سال است که تأسیس شده، اظهار داشت: بیش از نهصد محقق حوزه علمیه با این مرکز در حال همکاری هستند و تا کنون بیش از چهارصد نرم افزار علوم دینی و اسلامی تدوین شده است.
مس چی ادامه داد: این مرکز هجده پایگاه روی شبکه وب دارد که یکی از آنها پایگاه‌ مجلات اسلامی است که از حدود صد و پنجاه سال پیش هر مقاله‌ای که با موضوع اسلامی ارائه شده را به زبان فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار علاقه مندان قرار داده است.
وی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را یکی دیگر از اقدامات و دستاوردهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور عنوان کرد و گفت: این مرکز چهل حضور در سال در نمایشگاه‌های خارجی و صد حضور در نمایشگاه‌های داخلی دارد.
معاون بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور درسال 2009 میلادی از سوی اجلاس علمی سازمان ملل متحد به عنوان برترین و فراگیرترین تولید کننده نرم افزار علمی و دینی معرفی شد.
وی با بیان این‌که مرکز مورد توجه مراکز علمی جهان قرار دارد، ابراز کرد: نرم‌ افزارهای مرکز به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه در اختیار علاقه مندان به مباحث دینی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.
مس چی در پایان گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور آمادگی حضور در نمایشگاه‌ها دینی در استرالیا و ارسال نرم‌ افزارهای مختلف دینی برای تبادل ارتباطات بیشتر میان دو کشور را دارد./927/پ202/ن
ارسال نظرات